این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، جلد ۳۰، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی مقاله کوتاه: بررسی اثر پاندمی COVID-۱۹ بر کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری طبس
چکیده فارسی مقاله اپیدمی کووید-19 یک چالش مهم در سیستم‌های آموزش بالینی است که مربیان و دانشجویان پرستاری را با مشکلاتی در فرآیند یادگیری و یاددهی در محیط بیمارستانی مواجه کرده است. میانگین کیفیت آموزش بالینی در دوران پاندمی کووید 19 در افراد مورد پژوهش برابر با 14/9±99/36 بود. بیشترین میانگین کیفیت آموزش بالینی در گویه "از روی میل و داوطلبانه برای انجام پروسیجرهای آموزشی به بالین حاضر می‌شوم" با میانگین 40/1±38/4 و کمترین در گویه "به‌طور کلی به علت محدودیت‌های موجود در شرایط بیماری کرونا، احساس می‌کنم کیفیت آموزش‌های بالینی کاهش یافته است،" با میانگین 18/1±15/2 بود. پیشنهاد می‌شود مداخلات آموزشی لازم جهت ارتقای وضعیت اهداف آموزشی در محیط بالینی، بهبود عملکرد بالینی مربیان، برخورد با دانشجو توسط پرسنل درمانی، تجدید نظر در روند ارزشیابی دانشجویان پرستاری و همچنین ایجاد امکانات رفاهی در مراکز درمانی صورت گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کووید-19، دانشجوی پرستاری، کیفیت آموزش بالینی

عنوان انگلیسی Effect of the COVID-19 pandemic on the quality of clinical education from the students' view of Tabas School of Nursing: Short Communication
چکیده انگلیسی مقاله The COVID-19 epidemic is a serious challenge for clinical education that has made nursing students and their tutors face problems in the learning and teaching process. The mean score of quality of clinical education in nursing students was obtained at 36.99±9.14 during the COVID-19 pandemic. The highest mean quality score of clinical education belonged to the "I willingly and voluntarily come to the bedside to perform educational procedures" (4.38±1.4), while the lowest mean score was related to the item "In general, due to the restrictions created by the COVID-19 conditions, I feel that the quality of clinical education has decreased" (2.15±1.18). It is highly recommended to carry out educational interventions to improve the educational goals in the clinical environment, boost the clinical performance of instructors, enhance communication between medical staff and nursing students, revise the evaluation process of nursing students, and increase the quality of welfare facilities in medical centers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله COVID-19, Nursing Student, Quality of Clinical Education

نویسندگان مقاله مصطفی عبداللهی | Mostafa Abdollahi
Department of Nursing, Tabas School of Nursing, Birjand University of Medical Sciences, Birjand, Iran
گروه پرستاری، دانشکده پرستاری طبس، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران

ایوب ایار | Ayoub Ayar
Department of Nursing, Tabas School of Nursing, Birjand University of Medical Sciences, Birjand, Iran
گروه پرستاری، دانشکده پرستاری طبس، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران

سیده فاطمه حسینی | Seyede Fatemeh Hosseini
Department of Anatomy, Tabas School of Nursing, Birjand University of Medical Sciences, Birjand, Iran
گروه آناتومی، دانشکده پرستاری طبس، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران


نشانی اینترنتی http://journal.bums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3473-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پرستاری
نوع مقاله منتشر شده مقاله اصیل پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات