این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۲۳، شماره ۲، صفحات ۱۷۹-۲۰۵

عنوان فارسی بررسی و نقد کتاب تحقیقات بازاریابی (نگرشی کاربردی)
چکیده فارسی مقاله مدیران برای آگاهی از نیاز‌ها و خواسته‌های مشتریان، موقعیت بازار، تغییرات فناوری و وسعت رقابت، به اطلاعات به­دست آمده از تحقیقات بازاریابی نیاز دارند. بنابراین، تیم تحقیقات بازاریابی با مطالعه­ای نظام­مند و عینی، مشکلات مربوط به بازاریابی را شناسایی و گام­هایی در جهت رفع آن برمی­دارد.با توجه به اهمیت تحقیقات بازاریابی، کتاب­های مرجع زیادی وجود دارد که هریک مشروعیت و مقبولیت مناسبی میان خوانندگان کسب کرده­اند؛ از جمله کتاب "تحقیقات بازاریابی (نگرشی کاربردی)" به تألیف و ترجمه دکتر داور ونوس، دکتر عبدالحمید ابراهیمی و دکتر احمد روستا که با پانزده بار تجدید چاپ، از مهم­ترین منابع درسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی می­باشد. به­همین­منظور، در این مقاله به کمک روش توصیفی- تحلیلی و همچنین ذکر شواهد و مستندات برمبنای معیارهای ارزیابی معرفی شده از سوی شورای نقد و بررسی متون و کتب علوم انسانی، به نقد منصفانه و بی­طرفانه این اثر از دو منظر ساختاری و محتوایی پرداخته و نقاط قوت و قابل­بهبود آن بیان شده است. نتایج حاصل­ از بررسی­ها نشان می­دهد که این اثر با متنی روان توانسته مطالب جامعی را به­همراه مثال­های کاربردی در حوزه تحقیقات بازاریابی پوشش دهد؛ در مقابل نیز، روزآمد نشدن موضوعات به­رغم تجدید چاپ‌های متعدد از جمله مواردی است که قابلیت بهبود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تحقیقات بازاریابی، ساختار کتاب، ویرایش ادبی، اصول علمی ارجاع­دهی، ابعاد آموزشی اثر، منابع معتبر، تحلیل انسجام منطقی بخش­های کتاب،

عنوان انگلیسی A critique and review on the book "Marketing research (an applied approach)"
چکیده انگلیسی مقاله Managers need information obtained from marketing research to know the needs and demands of customers, market position, technological changes and the extent of competition. Therefore, the marketing research team, with a systematic and objective study, identifies the problems related to marketing and takes steps to solve them. Considering the importance of marketing research, there are many reference books that have gained legitimacy and acceptance among readers; including the "Marketing Research (An applied Approach)" authored and translated by Dr. Davar Venus, Dr. Abdul Hamid Ebrahimi and Dr. Ahmad Rusta, which has been reprinted fifteen times, and is one of the most important teaching resources for postgraduate studies. For this purpose, in this article, through the descriptive-analytical method and the presentation of evidence and documentation based on the evaluation criteria introduced by the Humanities Texts and Books Review Council, a fair and impartial review of this work has been done from two structural and content points of view and its strengths and improvable points are stated. The results of the investigations show that this work has been able to cover comprehensive content with practical examples in the field of marketing research with a fluent text. On the other hand, not updatingthe topics despite numerous reprints is one of the things that can be improved.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تحقیقات بازاریابی, ساختار کتاب, ویرایش ادبی, اصول علمی ارجاع­دهی, ابعاد آموزشی اثر, منابع معتبر, تحلیل انسجام منطقی بخش­های کتاب

نویسندگان مقاله احسان عابدی |
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران

پریا پورمنصور |
دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_8930_c1c49886e9704d70cd9cf364504bb928.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات