این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱-۱۵
عنوان فارسی
بررسی تاثیر صفحات مغشوش کننده متفاوت با نسبت انسداد یکسان در یک شعله پیشآمیخته کمچرخش
چکیده فارسی مقاله
در این تحقیق به بررسی تأثیر تغییر در چینش حفرههای صفحه مغشوش کننده جریان در یک شعله پیشمخلوط کمچرخش اشاره میشود. بدین منظور از یک چرخاننده چهار پره به شعاع 7 میلیمتر و شعاع صفحه مغشوش کننده 4/5 میلیمتر استفاده شده است. با حفظ نسبت انسداد0/88 تعداد 9 حفره در نظر گرفته شده و پنج حالت مختلف فرض شده است. شبیهسازی میدان با استفاده از نرمافزار انسیس-فلوئنت و با حل معادلات سه بعدی ناویر-استوکس و مدل آشفتگی k-ω صورت گرفته است. در این تحقیق از هوا به عنوان اکسید و متان به عنوان سوخت با نسبت همارزی 0/65 استفاده شده است. نتایج بهدست آمده نشاندهنده آن است که با چینش متفاوت حفرهها رفتار کلی جریان تغییر خاصی نمیکند. در عین حال تغییرات بیشینه دما و میانگین چرخش به ترتیب کمتر از 1 و 3 درصد تغییر میکند. به همین ترتیب و در ناحیه جبهه شعله، زاویه α و زاویه β اختلاف در بیشترین و کمترین مقدار به ترتیب برابر 13، 7 و 19 درصد است. از منظر مکان جبهه شعله نیز با تغییر در فاصله چینش حفرههای صفحه مغشوش کننده، شعله به میزان 8/8 میلیمتر جابجا میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
چرخاننده کمچرخش، صفحه مغشوش کننده، نسبت انسداد، شبیهسازی عددی، احتراق پیشآمیخته،
عنوان انگلیسی
Investigating the effects of different blockages with the same blocking ratio in a low-swirl combustion
چکیده انگلیسی مقاله
In this article, an investigation is conducted into the impacts arising from variations in the configuration of apertures within a perforated plate employed in the context of low-swirl premixed combustion. To this end, a four-blade burner characterized by a radius of 7 mm is employed, along with a perforated plate possessing a radius of 4.5 mm. The blockage ratio, held at a constant value of 0.88, encompasses a set of 9 orifices, each explored across 5 distinct configurations. Computational analysis is executed utilizing the Ansys Fluent software, encompassing the resolution of the three-dimensional Navier-Stokes equations coupled with the k-ω standard turbulence model. Within this study, the role of oxidizer and fuel is played by air and methane respectively, under an equivalence ratio of 0.65. The outcomes of this investigation reveal a notable constancy in the general flow behavior despite the altered orifice arrangements. At the same time, the maximum total temperature and the average flow rotation change by 1% and 3%, respectively. In addition, in the flame formation area, the location and angles of the flame are changed by 17%, 7% and 19%, Furthermore, a downward shift of the flame by 8.8 mm is discerned consequent to modifications in the spacing between apertures within the perforated plate. Additionally, from an emissions mitigation perspective in combustion processes, it is noteworthy that there exists a discernible disparity of approximately 12% between the maximal and minimal levels of nitrogen oxide emissions generated.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
چرخاننده کمچرخش, صفحه مغشوش کننده, نسبت انسداد, شبیهسازی عددی, احتراق پیشآمیخته
نویسندگان مقاله
فراز ناصری پور طوسی |
دانشکده فناوریهای نوین و مهندسی هوافضا - دانشگاه شهید بهشتی
سید مهدی میرساجدی |
استادیار گروه مهندسی هوافضا دانشکده فناوریهای نوین دانشگاه شهید بهشتی
نشانی اینترنتی
https://www.jfnc.ir/article_181141_c711c5630a5b3f0d8a607ca68233591e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات