این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۱۷، شماره ۶۱، صفحات ۵۷-۶۹
عنوان فارسی
ارزیابی اثربخشی دورههای ضمن خدمت در بهبود عملکرد نیروی انسانی: مطالعه موردی یک بانک دولتی
چکیده فارسی مقاله
هدف از مطالعه حاضر ارزیابی اثربخشی دورههای ضمن خدمت در یک بانک دولتی است. این پژوهش در زمره مطالعات توصیفی از نوع پیمایشی قرار میگیرد و ازنظر هدف کاربردی هست. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران و کارکنان بانک هست که در دورههای آموزشی بانک شرکت داشتهاند. با استفاده از نمونهگیری در دسترس، 596 نفر به پرسشنامه پاسخ دادند و دادههای گردآوریشده مطابق با مدل ROI و با استفاده از آزمون میانگین یک جامعه تحلیل شد. نتایج نشان میدهد که شرکتکنندگان از دورههای آموزشی رضایت نسبی دارند و برخی از آنها محتوای دورهها و ارائه آنها را جذاب و مرتبط با نقشهای شغلی خود میدانند و برخی دیگر اظهار کردهاند که از این دورهها رضایت کافی ندارند. بخش دیگری از نتایج نشان میدهد که میزان یادگیری شرکتکنندگان بعد از برگزاری دورههای آموزشی بهصورت معناداری تغییر نکرده است و مشارکت در دورههای آموزشی باعث تغییر قابلتوجهی در میزان یادگیری شرکتکنندگان نشده است. علاوه بر این، نتایج نشان داد که علیرغم انتقاد شرکتکنندگان از دورهها و رضایت نسبی آنها، آنها فکر میکردند که این دورهها به رفع برخی از مشکلات کاری آنها کمک کرده و گردش کار در بانک تا حدودی تسهیل شده است. بهعبارتدیگر، نتایج حاکی از آن است که این دورهها تا حدی بر فرآیندهای کاری سازمان تأثیر گذاشته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش، ارزشیابی، اثربخشی، توسعه منابع انسانی، مدل ROI،
عنوان انگلیسی
Evaluating the Effectiveness of In-service Training Courses in the Improvement of Human Resource Performance: a Case Study of a Government Bank
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the study is to evaluate the effectiveness of in-service training courses in a government bank. This is a descriptive study which has employed a survey to complete the research process. Further, as to the objective of the study, this is an applied research. The purpose of the present study was to evaluate the effectiveness of Bank in-service training courses. The data were collected by questionnaires and analyzed based on the ROI model using one-sample t-test. Using a convenience sampling plan, 596 respondents completed the questionnaire. The results showed the participants’ relative satisfaction with the training courses. Some found the course content and presentation attractive and relevant to their job roles, and others stated that they are not satisfied enough with these courses. Still, another part of the results showed that there was not a significant change in the learning rate of the participants after the training courses, and their participation in the training courses did not result in a significant change in the learning rate. In addition, the results showed that despite the participants' criticisms about the courses and their relative satisfaction, they thought that these courses helped them solve some of their work problems and that the workflow in Bank was facilitated to some extent. In other words, the results indicated that these courses partially influenced the organization's work processes.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آموزش, ارزشیابی, اثربخشی, توسعه منابع انسانی, مدل ROI
نویسندگان مقاله
مبین طاطاری |
دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
الهام اکبری |
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.jiera.ir/article_180513_c8417f36329cd0162cb135fee9e24ac6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات