این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ ایلام، جلد ۲۴، شماره ۷۸.۷۹، صفحات ۱۰۱-۱۲۰

عنوان فارسی بررسی تأثیر عناصر بصری تبلیغات (رنگ، تصویر، لوگو) بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی هویت برند سازمان (مورد مطالعه: مشتریان بانک سپه ایلام)
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر عناصر بصری تبلیغات (رنگ، تصویر، لوگو) بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی هویت برند سازمان (مورد مطالعه: مشتریان بانک سپه ایلام) انجام شده است. این مقاله از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش تحقیق، توصیفی - پیمایشی است. جامعۀ آماری پژوهش را کلیۀ مشتریان بانک سپه ایلام تشکیل دادند که تعداد آنها نامحدود است. حجم نمونه نیز طبق جدول مورگان 384 نفر می‌باشد. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامۀ محقق‌ساختۀ برگرفته از سه پرسشنامۀ عناصر بصری تبلیغات عسکری‌فر و همکاران (1399)، وفاداری مشتریان راندل تیل (2005) و هویت برند کلمن و همکاران (2011) است. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌های تحقیق از آزمون مدلسازی معادلات ساختاری در نرم‌افزارهای 26 spss و 80/8 Lisrel استفاده شد و نتایج نشان داد که عناصر بصری تبلیغات، هم به صورت مستقیم (با ضریب مسیر 41/0) و هم از طریق هویت برند (با ضریب مسیر 27/0)، بر وفاداری مشتریان تأثیر معناداری دارد. هویت برند (با ضریب مسیر 30/0) نیز بر وفاداری مشتری تأثیر معناداری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله عناصر بصری تبلیغات، وفاداری مشتریان، هویت برند، معادلات ساختاری،

عنوان انگلیسی Investigating the Effect of Visual Elements of Advertising (color, image, logo) on Customers’ Loyalty with the Mediating Role of the Organization's Brand Identity (Case study: Customers of Sepah Bank of Ilam)
چکیده انگلیسی مقاله The current research was conducted with the aim of investigating the effect of visual elements of advertising (color, image, logo) on customers’ loyalty with the mediating role of the organization's brand identity (case of study: customers of Sepah Bank of Ilam). The research method is applied in terms of objective and descriptive-survey in terms of data collection, and structural equation modeling was used to investigate the relationships of variables. The statistical population of the research was all customers of Sepah Bank of Ilam, whose number is unlimited, and the sample size of this research is 384 people according to Morgan's table. Sampling was done by simple random sampling. The tool for data collection is a researcher-made questionnaire derived from three questionnaires of the visual elements of advertisements by Askari Far et al. The validity of the research was obtained through a panel of experts (12 people) and reliability through Cronbach's alpha, which includes the visual elements of advertising (0.948), customer loyalty (0.939) and brand identity (0.952). In order to analyze the data and test the hypotheses of the research, the structural equation modeling test was used in SPSS 26 and Lisrel 8/80 software, and the research results showed that the visual elements of advertisements both directly and through brand identity have a significant effect on customer loyalty.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله عناصر بصری تبلیغات, وفاداری مشتریان, هویت برند, معادلات ساختاری

نویسندگان مقاله محمدحسین فرجی |
بانک سپه

فرشید نمامیان |
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه


نشانی اینترنتی https://www.farhangeilam.ir/article_182549_b7ef22813e872cfc953a13e1bf3bebfd.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات