این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
صنعت لاستیک
، جلد ۲۷، شماره ۱۱۰، صفحات ۱۲-۲۷
عنوان فارسی
شناسایی و اولویت بندی مولفه های بازاریابی پایدار در صنعت لاستیک ایران (موردمطالعه: مجموعه صنایع لاستیک یزد)
چکیده فارسی مقاله
امروزه، توسعه پایدار یکیاز مباحث نوین و به روز در حوزه کسبوکار ومدیریت است. مباحث توسعه پایدار در زمینههای مختلف مدیریت مورد استفاده قرار گرفته که یکی از آنها مباحث مرتبط با بازاریابی پایدار است. با توجهبه اهمیت و جایگاه بالای مباحث بازاریابی پایدار در بینمشتریان صنعت لاستیک، دانش علمی و کاربردی اندکی در این حوزه وجود دارد. از اینرو، هدف تحقیقحاضر، شناسایی مولفههای بازاریابی پایدار در صنعت لاستیک ایران است. این تحقیق از نظر هدفکاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها توصیفی-پیمایشی است. در ابتدای تحقیق، مبانی نظری و تحقیقات پیشین در زمینه موضوع تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. براساس یافتهها، 14 عامل مولفه بازاریابی پایدار از پیشینه تحقیق شناسایی گردید. در گام بعد، از روش دلفی فازی به منظور بومیسازی مولفههای شناسایی شده در صنعت لاستیک استفاده شد. بدین منظور، پنلی از هشت نفر از خبرگان صنعت لاستیک تشکیل شد و از آنها درخواست شد به عوامل شناساییشده براساس طیف پنجتایی لیکرت امتیاز بدهند. پس از انجام سه دور فرآیند دلفی فازی، 13 عامل نهایی نهایی گردید. در گام بعد، با استفاده از روش تاپسیس فازی و نظرخواهی از 22 نفر از مدیران و متخصصان مجموعه صنایع لاستیک یزد، نسبت به اولویتبندی مولفه های بازاریابی پایدار اقدام شد. براساس یافتههای بهدستآمده، سه مولفه قیمت منصفانه و رقابتی، ارتباطات دوطرفه و مستمر با مشتریان و ارزشافزایی برای مشتری به عنوان مهمترین مولفه ها شناسایی شدند. نهایتا، نتایج تحقیق نشان داد که بازاریابی پایدار در صنعت لاستیک پدیدهای پیچیده است که برای جذب و توسعه روابط با مشتریان ضروری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
توسعه پایدار، بازاریابی پایدار، صنعت لاستیک، دلفی فازی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
توسعه پایدار, بازاریابی پایدار, صنعت لاستیک, دلفی فازی
نویسندگان مقاله
امیرحسین دانشیان |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران.
نشانی اینترنتی
https://www.iranrubbermag.ir/article_183371_114b3954e218fc1cbf24e4ca5e1db01f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات