این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
صنعت لاستیک
، جلد ۲۷، شماره ۱۱۰، صفحات ۶۹-۷۷
عنوان فارسی
تاثیر انعطاف پذیری حجم و ترکیب خرید از طریق میانجیگری انعطاف پذیری قیمت بر عملکرد خرید الکترونیکی (شرکت های کوچک و متوسط صنایع شیمیایی)
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر انعطافپذیری حجم خرید و ترکیب خرید از طریق میانجیگری انعطافپذیری قیمت بر عملکرد خرید الکترونیکی (شرکتهای کوچک و متوسط صنایع شیمیایی) است، روش انجام تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است، جامعه آماری این پژوهش را شرکتهای کوچک و متوسط فعال در بخش صنایع شیمیایی و پتروشیمی با پیشینه استفاده از مفاهیم تجارت الکترونیک تشکیل میدهد، در این تحقیق از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است، حجم نمونه در این تحقیق تعداد 248 شرکت است، برای سنجش اعتبار پرسشنامه از اعتبار صوری استفاده شد و برای سنجش پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شد، مقدار آلفای به دست آمده برای پرسشنامه انعطافپذیری قیمت برابر 0.764 و برای عملکرد خرید الکترونیکی برابر 0.793 بوده است که نشان دهنده پایا بودن پرسش نامه است. تجزیه و تحلیل دادهها در این تحقیق با استفاده از نرم افزار spss انجام شد. نتایج آزمون فرضیههای تحقیق نشان داد میزان تاثیر انعطافپذیری حجم خرید بر عملکرد خرید الکترونیکی 0.215، میزان تاثیر انعطافپذیری ترکیب خرید بر عملکرد خرید الکترونیکی 0.246، میزان تاثیر انعطافپذیری حجم خرید از طریق میانجیگری انعطافپذیری قیمت بر عملکرد خرید الکترونیکی برابر 0.583 و میزان تاثیر انعطافپذیری ترکیب خرید از طریق میانجیگری انعطافپذیری قیمت بر عملکرد خرید الکترونیکی برابر 0.180 بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انعطافپذیری، حجم خرید، ترکیب خرید، خرید الکترونیکی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
انعطافپذیری, حجم خرید, ترکیب خرید, خرید الکترونیکی
نویسندگان مقاله
امین عارفی |
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران
امیرحسام بهروز |
دکتری مدیریت دولتی-خط مشی گذاری، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
محمد رضا فتحی |
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
طاهره باچاوشی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی پویش، قم، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.iranrubbermag.ir/article_183389_755ca581455332a7a736e679c0962da1.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات