این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۸، شماره ۳، صفحات ۱۱۶-۱۲۲
عنوان فارسی
تبیین ویژگی ها و ابعاد انگیزه خدمت با رویکرد اخلاق محور در کار
چکیده فارسی مقاله
زمینه:
سازمان ها برای دست یابی به اهدافشان بی شک نیازمند افزایش معنویت در محیط کار هستند. پژوهش حاضر، بدنبال ارائه ویژگی هایی است که سازمان ها بتوانند از آن طریق در محل کار، خدمت کردن با رویکرد معنویت محور را ترویج نمایند.
روش
: این پژوهش از نوع تفسیری و رویکرد آن کیفی و راهبرد آن، رویکرد داده بنیاد مبتنی بر رویکرد ظاهر شونده گلیزری است. جامعه تحت مطالعه، مدیران عملیاتی شرکت مخابرات خراسان رضوی بودند. از طریق نمونه گیری نظری، 19 نفر از مدیران به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته جمع آوری شد و در نهایت با استفاده از روش کد گذاری داده ها تحلیل شدند.
یافته ها
: نتایج حاصل از تحلیل مصاحبه ها و کدگذاری در دو مرحله کدگذاری حقیقی و نظری نشان داد که ابعاد انگیزه خدمت با رویکرد معنویت در کار شامل هنجارگرا، عاطفی، معناگرا، اجتماعی، دلسوزانه و فداکارانه است. از جمله ویژگی های شکل دهنده انگیزه خدمت با رویکرد معنویت در کار شامل
ویژگیهای شغل، مشخصههای دانشی، سرمایه اجتماعی و ویژگیهای شخصیتی
است. عوامل همبسته نیز شامل: مشارکت اجتماعی در سازمان و تحکیم سرمایه اجتماعی است که مدیران سازمان باید به این ویژگی ها توجه کنند.
نتیجه گیری
: با توجه به ابعاد انگیزه خدمت با رویکرد معنویت در کار در این پژوهش، انگیزه خدمت با رویکرد معنویت در کار دارای ویژگی هایی است که مدیران شرکت مخابرات را تشویق می کند برای توسعه انگیزه خدمت با رویکرد معنویت در کار به این عوامل توجه کنند
کلیدواژههای فارسی مقاله
انگیزه خدمت، رویکرد معنویت محور، اخلاق حرفه ای
عنوان انگلیسی
Explain the Characteristics and Dimensions of Service Motivation with an Ethics-Oriented Approach at Work
چکیده انگلیسی مقاله
Background:
Organizations undoubtedly need to increase spirituality in the workplace to achieve their goals. The present study seeks to provide features through which organizations can promote service in the workplace with a spiritual approach.
Method:
This research is of interpretive type and its qualitative approach and its strategy is the foundation data approach based on the emerging Glaser approach. The study population was the operational managers of Khorasan Razavi Telecommunication Company. Through theoretical sampling, 19 managers were selected as a sample. Data were collected through semi-structured interviews and finally analyzed using data coding method
.
Results:
The results of interview analysis and coding in two stages of real and theoretical coding showed that the dimensions of service motivation with a spiritual approach to work include normative, emotional, semantic, social, compassionate and self-sacrificing. Among the characteristics that shape the motivation to serve with a spirituality approach at work include job characteristics, knowledge characteristics, social capital and personality traits. Correlated factors also include: social participation in the organization and consolidation of social capital that the managers of the organization should pay attention to these characteristics
.
Conclusion:
Considering the dimensions of service motivation with spirituality at work approach in this study, service motivation with spirituality at work approach h:as char:acteristics that encourage telecom company managers to develop service motivation with spirituality at work approach to these factors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Service motivation, Spirituality-oriented approach, Professional ethics
نویسندگان مقاله
سعید پرده شناس |
آذر کفاش پور |
مصیب سامانیان |
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2518-3&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
other
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات