این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۸۹-۱۰۸

عنوان فارسی بررسی و تبین نقش کارآفرینی در عملکرد مدیریت زنجیره‌ی سرد (موردکاوی: صنایع غذایی)
چکیده فارسی مقاله مدیریت زنجیره‌ی سرد به نظامی اطلاق می‌شود که به اداره کردن فرایندها و فعالیت‌های مربوط به محصولات فاسد شدنی در زنجیره‌ی تامین می‌پردازد. در این مقاله به بررسی نقش کارآفرینی فردی و سازمانی در ارتقای سطح عملکرد مدیریت زنجیره‌ی سرد برای شرکت‌های فعال در بازار محصولات فاسد شدنی می‌پردازیم. روش انجام این پژوهش توصیفی پیمایشی بوده و به‌منظور بررسی ارتباط بین متغیرهای تحقیق از روش رگرسیون چندگانه استفاده شده است. در این‌باره سه فرضیه در ارتباط با تاثیر کارآفرینی بر بهبود برنامه‌ریزی‌ها، بهبود کیفیت و بهبود در فرایند صادرات محصولات فاسد شدنی در زنجیره‌ی سرد مطرح شده است. برای بررسی فرضیه‌های تحقیق نیز، پرسش‌نامه‌ای بر مبنای طیف لیکرت طراحی شد و با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه‌ی جامعه‌ی آماری محدود در بین 423 نفر از کارشناسان و مدیران 4 شرکت فعال در صنایع لبنی کشور که مرتبط با محصولات فاسد شدنی هستند، تعداد حجم نمونه 122 پرسش‌نامه تخمین و بین جامعه‌ی آماری تحقیق، توزیع شد. نتایج آماری پرسش‌نامه‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS تحلیل شده و ضمن تایید هر سه فرضیه‌ی مطرح‌شده در این تحقیق، متغیر‌های برنامه‌ریزی منبع‌یابی، قابلیت اطمینان و بهبود فرایند صادرات بالاترین میزان اهمیت را نشان دادند. در انتها پیشنهادهایی برای پژوهش‌های آتی نیز ارایه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کارآفرینی، محصولات فاسد شدنی، مدیریت زنجیره سرد،

عنوان انگلیسی بین نقش کارآفرینی در عملکرد مدیریت زنجیره‌ی سرد (موردکاوی: صنایع غذایی)
چکیده انگلیسی مقاله جیره‌ی سرد به نظامی اطلاق می‌شود که به اداره کردن فرایندها و فعالیت‌های مربوط به محصولات فاسد شدنی در زنجیره‌ی تامین می‌پردازد. در این مقاله به بررسی نقش کارآفرینی فردی و سازمانی در ارتقای سطح عملکرد مدیریت زنجیره‌ی سرد برای شرکت‌های فعال در بازار محصولات فاسد شدنی می‌پردازیم. روش انجام این پژوهش توصیفی پیمایشی بوده و به‌منظور بررسی ارتباط بین متغیرهای تحقیق از روش رگرسیون چندگانه استفاده شده است. در این‌باره سه فرضیه در ارتباط با تاثیر کارآفرینی بر بهبود برنامه‌ریزی‌ها، بهبود کیفیت و بهبود در فرایند صادرات محصولات فاسد شدنی در زنجیره‌ی سرد مطرح شده است. برای بررسی فرضیه‌های تحقیق نیز، پرسش‌نامه‌ای بر مبنای طیف لیکرت طراحی شد و با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه‌ی جامعه‌ی آماری محدود در بین 423 نفر از کارشناسان و مدیران 4 شرکت فعال در صنایع لبنی کشور که مرتبط با محصولات فاسد شدنی هستند، تعداد حجم نمونه 122 پرسش‌نامه تخمین و بین جامعه‌ی آماری تحقیق، توزیع شد. نتایج آماری پرسش‌نامه‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS تحلیل شده و ضمن تایید هر سه فرضیه‌ی مطرح‌شده در این تحقیق، متغیر‌های برنامه‌ریزی منبع‌یابی، قابلیت اطمینان و بهبود فرایند صادرات بالاترین میزان اهمیت را نشان دادند. در انتها پیشنهادهایی برای پژوهش‌های آتی نیز ارایه شده است.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله کارآفرینی,محصولات فاسد شدنی,مدیریت زنجیره سرد

نویسندگان مقاله حسن فارسیجانی |
دانشگاه شهید بهشتی، دکتری

رضا فرضی‌پور صائن |
دانشگاه آزاد اسلامی، دکتری

سید محمدرضا ترابی پور |
دانشگاه آزاد اسلامی، کارشناسی ارشد


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_24213_9e2e98e66a869a759233ac853bd18ea2.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات