این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۲۷-۴۴
عنوان فارسی
بررسی رفتارهای مدد جویانهی تحصیلی دانشآموزان ابتدایی در کلاس ریاضی: نقش پرسش در تعاملات کلاسی
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه رفتارهای مدد جویانه تحصیلی دانشآموزان ابتدایی و ارتباط آن با نگرش نسبت به محیط کلاس و نگرش نسبت به درس ریاضی در سه گروه از دانشآموزان قوی، متوسط و ضعیف، در درس ریاضی، را مورد بررسی قرار داد. نمونه مورد مطالعه مشتمل بر 184 دانشآموز دختر و پسر کلاس چهارم و پنجم ابتدایی شهر شیراز بود (99 نفرازکلاس چهارم و 85 نفر از کلاس پنجم). اطلاعات از طریق پرسشنامه "ال اس سی کیو" که دانشآموزان به آن پاسخ میدادند و آزمون محقق ساخته ریاضی، گردآوری شد. پایایی پرسشنامه از طریق بازآزمایی و آلفای کرونباخ محاسبه گردید. نتایج نشان داد در متغیر نگرش دانشآموزان نسبت به محیط کلاس، دانشآموزان کلاس چهارم از دانشآموزان کلاس پنجم و دانشآموزان قوی در درس ریاضی نسبت به دانشآموزان ضعیف نگرش مثبت تری داشتند و تعامل سطح کلاس و سطح پیشرفت در درس ریاضی نیز در این متغیر معنادار بود. در متغیر نگرش نسبت به رفتارهای مدد جویانه در کلاس دانشآموزان قوی از متوسط و دانشآموزان متوسط از ضعیف نگرش مثبت تری داشتند. در متغیر نگرش نسبت به درس ریاضی، نگرش دانشآموزان متوسط از دانشآموزان ضعیف مثبت تر بود، ضمن اینکه تعامل سطح کلاس و پیشرفت در درس ریاضی نیز معنادار به دست آمد. همچنین نگرش نسبت به محیط کلاس پیشبینی کننده معناداری برای نگرش نسبت به رفتارهای مدد جویانه بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانشآموزان ابتدایی، مددجویی تحصیلی، نگرش نسبت به محیط کلاس، نگرش نسبت به درس ریاضی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
دانشآموزان ابتدایی, مددجویی تحصیلی,نگرش نسبت به محیط کلاس,نگرش نسبت به درس ریاضی
نویسندگان مقاله
فریبا خوشبخت |
استادیار بخش مبانی تعلیم و تربیت دانشگاه شیراز
نشانی اینترنتی
http://jsli.shirazu.ac.ir/article_207_31c958e06af4ef71c96124fb605ce4d6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات