این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۶، شماره ۵، صفحات ۴۵۲-۴۶۱
عنوان فارسی
رابطه انگیزش پیشرفت تحصیلی با ویژگی های حرفه ای معلمان مدارس هوشمند
چکیده فارسی مقاله
چکیده
مقدمه:
پژوهش حاضر برای بررسی رابطه انگیزش پیشرفت تحصیلی با ویژگی های حرفه ای معلمان مدارس هوشمند شهرستان بیرجند انجام شد.
روش کار:
این پژوهش
توصیفی به بررسی همبستگی و روابط بین مولفه های متغیر پیش بین (ویژگی
های حرفه ای معلمان) با متغیر ملاک (انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان) می پردازد
.
روش نمونه گیری چند مرحله ای می باشد و تعداد کل معلمان مدارس انتخابی در هر مدرسه 22 نفر بودند . تعداد کل دانش آموزان نیز300 نفر در دبیرستان دخترانه و تعداد 270 نفر در دبیرستان پسرانه بودند .داده ها با استفاده از پرسشنامه انگیزه تحصیلی لپر و همکاران(2005) وپرسشنامه ویژگی های حرفه ای معلمان دولتی و همکاران(1394) جمع آوری شدند.
یافته ها:
ضرایب همبستگی پیرسون نشان داد که بین متغیرهای مهارت معلم در ایجاد محیط یاددهی و یادگیری مبتنی بر فناوری، مهارت معلم در ایجاد ارتباط مبتنی بر فناوری، مهارت معلم در کاربست فاوا با انگیزه پیشرفت دانش آموزان مدارس هوشمند شهرستان بیرجند همبستگی معناداری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نیز نشان داد انگیزه پیشرفت دانش آموزان بر اساس ویژگی های حرفه ای معلم قابل پیش بینی است.
نتیجه گیری:
از مدارس هوشمند انتظار می رود بر عوامل تاثیر گذار بر ویژگی ها و وظایف و توانایی معلم به خصوص در سه حیطه ،مهارت های معلم در ایجاد محیط یاددهی و یادگیری مبتنی برفناوری،مهارت های معلم در ایجاد ارتباط مبتنی بر فناوری،مهارت های معلم در کاربست فاوا توجه ویژه داشته باشند.
کلمات کلیدی:
انگیزش پیشرفت، مدارس هوشمند، مولفه های مدارس هوشمند،ویژگی ها
کلیدواژههای فارسی مقاله
انگیزش پیشرفت، مدارس هوشمند، مولفه های مدارس هوشمند،ویژگی ها
عنوان انگلیسی
Relationship between students' academic achievement motivation and professional characteristics of smart school teachers
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction
: The present study was conducted to investigate the relationship between academic achievement motivation and professional characteristics of smart school teachers in Birjand.
Methods
:
This descriptive research examines the correlation and relationships between the components of the predictor variable (teachers' professional characteristics) and the criterion variable (students' academic achievement motivation).
The sampling method is multi-stage and the total number of teachers in the selected schools in each school was 22 people. The total number of students was 300 in girls chr('39')high school and 270 in boyschr('39') high school. Data were collected using the Leper et al.chr('39')s academic motivation questionnaire and the professional characteristics questionnaire of government teachers and colleagues.
Results
: Pearson correlation coefficients showed that there is a significant correlation between the variables of teacher skills in creating teaching-based environment and technology-based learning, teacher skills in creating technology-based communication, teacher skills in using ICT with motivation of intelligent school students in Birjand. . The results of multiple regression analysis also showed that studentschr('39') motivation for progress is predictable based on the professional characteristics of the teacher.
Conclusion
: Smart schools are expected to affect the factors affecting the characteristics and tasks and ability of the teacher, especially in three areas, teacher skills in creating a technology-based teaching and learning environment, teacher skills in creating technology-based communication, skills Teachers should pay special attention to the use of ICT.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Progress Motivation, Smart Schools, Smart School Components, Features
نویسندگان مقاله
فرشته حصاری | Fereshteh Hesari
Payame Noor Bushehr
پیام نور بوشهر
محبوبه اسلمی | Mahboubeh Aslami
Payame Noor University
دانشگاه پیام نور
علی پولادی ریشهری | Ali Pouladi Rishhari
Payame Noor University
دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-3071-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
رویکردهای جدید در طراحی برنامه درسی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات