این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۳۲، شماره ۲، صفحات ۶۶-۸۰

عنوان فارسی مروری بر روند توسعه خودروهای پیل‌ سوختی در دنیا
چکیده فارسی مقاله در این تحقیق با مرور بر بیش از 50 مقاله معتبر و به روز بین ­المللی، مزایا و چالش­ های خودرو پیل ‌سوختی، بیان گردیده ­است. همچنین ضمن ارائه آخرین آمار از بازار خودروهای پیل ‌سوختی در دنیا، راهکارهای کشورهای مختلف جهت رفع چالش ­ها و توسعه این خودروها و نیز پیش ­بینی آینده آن ها عنوان گردیده­ است. بسیاری از کشورها سال ­های 2030 الی 2050 را به عنوان شروع ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی اعلام کرده ­اند. یکی از چالش­ های مهم خودرو پیل ‌سوختی تولید هیدروژن است. طبق گزارش اتحادیه اروپا هزینه متوسط تولید هیدروژن از سوخت فسیلی 8/1 دلار به کیلوگرم است در حالیکه هزینه تولید هیدروژن از انرژی‌ های تجدیدپذیر بین 3 تا 6/6 دلار بر کیلوگرم است. با کاهش هزینه تولید هیدروژن از طریق استفاده از انرژی ­های تجدید پذیر، می­ توان به هدف ایده­آل هزینه پایین و آلایندگی کم دست پیدا کرد، به نحوی که طبق نقشه راه آژانس بین المللی انرژی (IEA) در سال 2050 هزینه خودروهای پیل ‌سوختی بسیار نزدیک به خودروهای بنزینی خواهد ‌بود و سهم بازار خودرو پیل ‌سوختی در حدود 17 درصد خواهد ‌بود. هم اکنون تخصیص یارانه ­های دولتی بسیار پر رنگ است. برای مثال می توان به تخفیف 65 درصدی در کالیفرنیا برای فروش تویوتا Mirai و تخفیف 50 درصدی در کره جنوبی برای فروش هیوندای NEXO اشاره کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خودرو الکتریکی، خودرو پیل ‌سوختی، تولید هیدروژن، پیل ‌سوختی غشاپلیمری، هزینه، یارانه، آلایندگی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله خودرو الکتریکی, خودرو پیل ‌سوختی, تولید هیدروژن, پیل ‌سوختی غشاپلیمری, هزینه, یارانه, آلایندگی

نویسندگان مقاله ناصر بهارلو هوره |
استادیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران

سید عرفان سخنگوی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران


نشانی اینترنتی https://mmep.isme.ir/article_706126_822fcf99a25667ab518bc999a9a6ee08.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات