این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی مکانیک
، جلد ۳۱، شماره ۲، صفحات ۳۰-۳۸
عنوان فارسی
مروری بر عملکرد ترمزهای سیمی
چکیده فارسی مقاله
یکی از جدیدترین سیستم های ترمز حال حاضر جهان، سیستم ترمز سیمی است. این نوع ترمز که کنترل آن توسط دستگاه های الکترونیکی انجام می شود، فناوری در حال توسعه است و رانندگان را قادر می سازد تا عملکرد بالاتری در هنگام رانندگی در مقایسه با ترمزهای هیدرولیکی داشته باشند. در این نوع ترمز، مدارها و تجهیزات الکترونیکی جایگزین تجهیزات هیدرولیکی و مکانیکی مانند پمپ، تسمه، لوله و سیلندر ترمز می شود. استفاده از این فناوری علاوه بر کاهش وزن خودرو، سبب کاهش سروصدا و لرزش آن شده و زمان واکنش ترمز را کاهش می دهد. همچنین عیب یابی ترمز را نیز آسان می کند و گام مهمی در راستای کنترل پذیری هر چه بیشتر و الکترونیکی و خودران شدن خودروها خواهد بود. در این مقاله ضمن معرفی مفاهیم اولیه ترمز سیمی و شیوه کارکرد آن، به مسیر توسعه و بهینه سازی ترمز سیمی اشاره شده و حوزه های تحقیقاتی موجود در این زمینه شناسایی شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ترمز سیمی، ترمز برقی، ایمنی ترمز، بوستر هیبریدی، ترمز الکترومکانیک، بازیابی انرژی، ترمز الکتروهیدرولیک،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ترمز سیمی, ترمز برقی, ایمنی ترمز, بوستر هیبریدی, ترمز الکترومکانیک, بازیابی انرژی, ترمز الکتروهیدرولیک
نویسندگان مقاله
فرشید نصیری |
کارشناسی ارشد مهندسی خودرو
سلمان ابراهیمی نژاد رفسنجانی |
استادیار، آزمایشگاه تحقیقاتی سیستمهای دینامیکی خودرو، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران
نشانی اینترنتی
https://mmep.isme.ir/article_252419_b047e346e9f96c4a4c34bc4e393cd12e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات