این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۳۱، شماره ۱، صفحات ۳-۱۳

عنوان فارسی مروری بر مقالات کاهش نویز موتور و عوامل ایجاد نویز در توربوشارژر خودرو
چکیده فارسی مقاله امروزه با توجه به افزایش وزن خودروها، افزودن توربوشارژرها به موتورهای احتراق داخلی باعث افزایش
توان عملکردی و در عین حال، تولید صدای زیاد در بازه ی 27 دسی-بل تا 451 دسی-بل در هنگام کار کردن موتور
در دور بالا و در زمان شتابگیری ابتدایی یا حین حرکت شده است. برای کاهش اثرات بد این صداها و افزایش آرامش
سرنشینان خودرو، روش های مختلفی از جمله تحلیل های اجزاء محدود و تحلیل های عددی پره های کمپرسور
برای بهینه سازی ضرایب افت فشار )نسبت توان ورودی توربین به خروجی کمپرسور( و استفاده از پدهای صداگیر
و مواد آکوستیک به دور قطعات موتور، از جمله قطعه توربوشارژر و منیفولد هوا، به کار برده شده است. هدف اصلی
این مقاله بیان کردن و طبقه بندی پژوهش های صورت گرفته در زمینه کاهش صداهای مزاحم، حاصله از کار کردن
موتور و توربوشارژر خودرو، می باشد. همچنین ارائه راهکار مناسب برای رفع نویزهای مزاحم از دیگر اهداف مد نظر
در این مقاله است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله موتور، توربو-شارژر، کمپرسور، صوت، نویز، آکوستیک، تراز شدت صوت،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله موتور, توربو-شارژر, کمپرسور, صوت, نویز, آکوستیک, تراز شدت صوت

نویسندگان مقاله بردیا صالحی راد |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران

سلمان ابراهیمی نژاد رفسنجانی |
استادیار، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران

مرتضی ملاجعفری |
استادیار، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران


نشانی اینترنتی https://mmep.isme.ir/article_252349_5ad1f4754873e49d068473e3d0e50687.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات