این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی مکانیک
، جلد ۳۱، شماره ۱، صفحات ۳-۱۳
عنوان فارسی
مروری بر مقالات کاهش نویز موتور و عوامل ایجاد نویز در توربوشارژر خودرو
چکیده فارسی مقاله
امروزه با توجه به افزایش وزن خودروها، افزودن توربوشارژرها به موتورهای احتراق داخلی باعث افزایش
توان عملکردی و در عین حال، تولید صدای زیاد در بازه ی 27 دسی-بل تا 451 دسی-بل در هنگام کار کردن موتور
در دور بالا و در زمان شتابگیری ابتدایی یا حین حرکت شده است. برای کاهش اثرات بد این صداها و افزایش آرامش
سرنشینان خودرو، روش های مختلفی از جمله تحلیل های اجزاء محدود و تحلیل های عددی پره های کمپرسور
برای بهینه سازی ضرایب افت فشار )نسبت توان ورودی توربین به خروجی کمپرسور( و استفاده از پدهای صداگیر
و مواد آکوستیک به دور قطعات موتور، از جمله قطعه توربوشارژر و منیفولد هوا، به کار برده شده است. هدف اصلی
این مقاله بیان کردن و طبقه بندی پژوهش های صورت گرفته در زمینه کاهش صداهای مزاحم، حاصله از کار کردن
موتور و توربوشارژر خودرو، می باشد. همچنین ارائه راهکار مناسب برای رفع نویزهای مزاحم از دیگر اهداف مد نظر
در این مقاله است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
موتور، توربو-شارژر، کمپرسور، صوت، نویز، آکوستیک، تراز شدت صوت،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
موتور, توربو-شارژر, کمپرسور, صوت, نویز, آکوستیک, تراز شدت صوت
نویسندگان مقاله
بردیا صالحی راد |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران
سلمان ابراهیمی نژاد رفسنجانی |
استادیار، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران
مرتضی ملاجعفری |
استادیار، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران
نشانی اینترنتی
https://mmep.isme.ir/article_252349_5ad1f4754873e49d068473e3d0e50687.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات