این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۳۱، شماره ۱، صفحات ۸۴-۹۶

عنوان فارسی شبیه‌سازی و مقایسه‌ عملکرد دو کنترلر PID و تطبیقی برای سیستم تعلیق فعال ۱۰ درجه آزادی خودرو
چکیده فارسی مقاله سیستم تعلیق بدون شک یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین زیر سیستم‌های یک خودرو محسوب می‌شود. در این پژوهش جهت تحلیل کامل ارتعاشات حرکت‌های بدنه و شاسی خودرو که به سرنشینان وارد می‌شود از مدل کامل خودرو با 10 درجه آزادی استفاده شده است. پس از شبیه‌سازی سیستم تعلیق خودرو و طراحی یک سیستم تعلیق فعال به منظور دفع اغتشاشات وارده، مقایسه‌ای بین دو نوع کنترلر PID و تطبیقی برای سیستم‌های تعلیق اشاره شده به عمل خواهد آمد و تفاوت‌ها در کنترل ارتعاشات مورد مطالعه قرار می گیرد. به دلیل ثابت بودن بهره‌های کنترلر PID و همچنین وجود عدم قطعیت در سیستم تعلیق خودرو، کنترلر PID به خوبی قادر به کنترل و کاهش ارتعاشات وارد شده بر بدنه خودرو نمی باشد، پس در این کار از کنترلر تطبیقی با بهره غیر ثابت جهت کنترل و کاهش ارتعاشات وارد از سوی ناهمواری‌های سطح جاده به بدنه خودرو استفاده شده است. نوآوری این پژوهش طراحی دو نوع کنترلر PID و تطبیقی جهت کاهش ارتعاشات وارده بر خودرو در سه فیدبک جابجایی، سرعت و شتاب برای مدل 10 درجه آزادی (کامل) خودرو می باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سیستم تعلیق خودرو، کنترلر PID، سیستم تعلیق فعال، کنترلر تطبیقی، مدل 10 درجه آزادی خودرو،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله سیستم تعلیق خودرو, کنترلر PID, سیستم تعلیق فعال, کنترلر تطبیقی, مدل 10 درجه آزادی خودرو

نویسندگان مقاله علی ریزه وندی |
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران

سجاد حیاتی |
استادیار، دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی کرمانشاه، کرمانشاه

محمد مهدی کاظمی |
گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی کرمانشاه، کرمانشاه


نشانی اینترنتی https://mmep.isme.ir/article_252344_b0b4f0dc0e3d37b1c130fc82c9c5f164.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات