این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مهندسی مکانیک
، جلد ۳۰، شماره ۴، صفحات ۱۵-۲۴
عنوان فارسی
تحلیل آتش سوزی قطار با روش شبیه سازی دینامیکی آتش
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش انتشار دود، توزیع دما، میدان دید، نرخ انتقال حرارت و نحوه سرایت آتش به بخش های مختلف در یک واگن قطار مسافربری تهران به اهواز پس از شروع آتش سوزی شبیه سازی شده است. معادلات حاکم در حالت ناپایا، براساس کسر جرمی فرآورده ها و سوخت مصرف نشده به صورت لحظه ای نسبت به جرم کل در واکنش حل شده اند. تاثیر پارامترهای مختلف در سناریوی آتش سوزی مطالعه و با نتایج پیشین مقایسه شده است. نتایج نشان می دهد که کمتر از دو دقیقه پس از شروع حریق شرایط داخل واگن از لحاظ دما، دود و میدان دید به حالت بحرانی میرسد. جهت جلوگیری از سرایت آتش به بخش های دیگر واگن، عملیات اطفاءحریق باید کمتر از چهار دقیقه پس از توقف قطار انجام گیرد. مقایسه داده ها با نتایج جون و همکاران حداکثر اختلاف دمای 9/6 و میدان دید 10 درصد را نشان میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شبیه سازی عددی، آتش سوزی، دینامیک شبیه سازی آتش، انتشار دود، توزیع دما،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
شبیه سازی عددی, آتش سوزی, دینامیک شبیه سازی آتش, انتشار دود, توزیع دما
نویسندگان مقاله
محمدرضا عصاری |
دانشیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی جندی شاپور، دزفول
گلشن زاده مبارک |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی جندی شاپور، دزفول
محسن پرور |
کارشناسی ارشد، مرکز پژوهشی جندی شاپور، دزفول
نشانی اینترنتی
https://mmep.isme.ir/article_247246_57f7b28de73e986aa7769bf2f839ddab.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات