این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۳۰، شماره ۳، صفحات ۶۳-۷۰

عنوان فارسی مدیریت الکترونیک کلاچ راه‌حلی برای افزایش راحتی در وسیله نقلیه
چکیده فارسی مقاله سیستم انتقال قدرت وسایل نقلیه به دلیل غیر یکنواختی فرایندهای احتراق به نوسانات پیچشی واداشته می­شود که باید آن را کاهش داد و از انتشار آن به تمامی واحدهای خط انتقال قدرت جلوگیری کرد. جعبه دنده‌های دستی در خودشان سیستم کاهش ارتعاش ندارند، لذا باید منشأ ارتعاش را قبل از ورود به جعبه دنده کاهش داد. خودروسازان تا کنون توانسته اند این غیر یکنواختی­ها را به طور نسبی در کلاچ کاهش داده و از انتقال آن به جعبه دنده و دیگر اجزای خط انتقال قدرت جلوگیری کنند. یکی از روش‌های جدیدی که این عیب را تا حد بسیار زیادی برطرف می‌کند، مدیریت الکترونیکی کلاچ با لغزش محدود است که حاصل تفکر و ارائه طرحی نوین توسط پژوهشگران این مقاله می باشد و می‌تواند پایه بسیاری از کارهای تحلیلی نیز قرار گیرد. راه‌حل مطرح‌شده که اساس آن ایجاد لغزش محدود بر پایه سیستم الکترونیکی کلاچ است، مانع ورود غیر یکنواختی به جعبه دنده و در نتیجه عدم انتقال آن به سازه و بدنه خودرو می‌گردد که باعث افزایش راحتی و آرامش راننده و سرنشینان می‌شود. قابل ذکر است که تمامی نتایج درج شده با آزمایشات و تحقیقات انجام گرفته در مرکز تحقیقات و توسعه کارخانه فولکس واگن آلمان غربی توسط نگارنده صحه گذاری شده‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله موتور احتراق داخلی، مدیریت الکترونیکی کلاچ، لغزش محدود، سکوی آزمایش اونیورسال،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله موتور احتراق داخلی, مدیریت الکترونیکی کلاچ, لغزش محدود, سکوی آزمایش اونیورسال

نویسندگان مقاله مجتبی بیگ زاده عباسی |
استادیار، گروه مکانیک، دانشکده مکانیک، دانشگاه صنعتی سیرجان، سیرجان

راضیه بیگ زاده عباسی |
دانشجو دکتری، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران


نشانی اینترنتی https://mmep.isme.ir/article_246798_81257cef57e758716841a93f6ced3e2c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات