این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۳۰، شماره ۲، صفحات ۵۳-۵۹

عنوان فارسی بررسی عددی راندمان آب‌بندی فلنج با گسکت‌های مختلف
چکیده فارسی مقاله اتصالات فلنجی از اجزای پر‌کاربرد در صنعت بوده و آسیب در فلنج می‌تواند خسارات زیست ‌محیطی و مالی در پی داشته ‌باشد. لذا کارایی صحیح آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. نحوه اعمال بار‌های خارجی و میزان آنها از جمله علل صدمه دیدن فلنج و در نتیجه نشتی فلنج می‌تواند باشد. در مقاله پیش‌رو راندمان آب‌بندی فلنج به همراه 4 نوع گسکت تحت بارهای مکانیکی (گشتاور خمشی، نیروی کششی، فشار داخلی و بار پیچ‌ها) با در نظر گرفتن تأثیرات اعمال همزمان آن‌ها به کمک شبیه‌سازی عددی در نرم‌افزار آباکوس مورد بررسی قرارگرفته است. نتایج نشان می‌دهد بار پیچ نسبت به گشتاور خمشی تأثیر بیش‌تری بر راندمان آب‌بندی دارد و هم‌چنین نتایج حاکی از آن است که با افزایش 25 درصدی نیروی پیچ‌ها تنش تماسی به اندازه 13 درصد افزایش می‌یابد که به معنای بهبود آب‌بندی اتصال است. دیگر آن که مدول الاستیسیته با راندمان آب‌بندی رابطه معکوس دارد به طوری که گسکت‌های با مدول الاستیسیته کمتر آب‌بندی بهتری را از خود نشان داده‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فلنج، گسکت، آب‌بندی، شبیه‌سازی عددی، نشتی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله فلنج, گسکت, آب‌بندی, شبیه‌سازی عددی, نشتی

نویسندگان مقاله مهدی ثابت قدم |
دانشجوی کارشناسی مهندسی کشتی، دانشگاه صنعت نفت

سیدمحمدحسین شریفی |
استادیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشکده نفت آبادان، دانشگاه صنعت نفت


نشانی اینترنتی https://mmep.isme.ir/article_243430_a203ae3124f7b07676c64284e8270841.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات