این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۹، شماره ۶، صفحات ۴۴-۵۵

عنوان فارسی مروری بر روش‌های مدیریت هوشمند تقاطع‌ها به صورت همکارانه
چکیده فارسی مقاله تقاطع‌ها دارای نقش اساسی در ازدحام و ترافیک جاده‌ها هستند و مرکز ثقل عبور و مرور در معابر شهری را تشکیل می‌دهند. ظرفیت تقاطع‌ها، کنترل‌کننده حجم عبور وسایل نقلیه در کل شبکه است و پیشگیری از هرگونه خللی در تردد خودروها، مانند ایجاد گره‌های ترافیکی و تصادف‌ها، ضروری است. لذا با توجه به این تحقیقات در این مقاله سعی بر این شده است که ابتدا در مقدمه ای در مورد اهمیت موضوع مدیریت تقاطع بیان گردد و سپس یک دسته‌بندی کلی در مورد انواع روش‌های مدیریت تقاطع صورت گیرد. روش‌های مرسوم و قدیمی بر پایه استفاده از چراغ راهنمایی بودند که کنترل چراغ راهنمایی براساس بررسی شرایط تقاطع و اعمال دستور مناسب به چراغ صورت می‌گرفت. با پیشرفت فناوری‌‌های ارتباطی روش کنترل تقاطع همکارانه که بدون استفاده از چراغ راهنما انجام می‌شوند مورد توجه قرار گرفته است که ضمن کاهش تأخیر در عبور از تقاطع، امنیت عبور و مرور را نیز بهبود می‌بخشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شبکه‌های بین خودرویی، تخصیص زمان-مکان، تخصیص دنباله، شبکه حمل‌ونقل هوشمند،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله شبکه‌های بین خودرویی, تخصیص زمان-مکان, تخصیص دنباله, شبکه حمل‌ونقل هوشمند

نویسندگان مقاله محمدحسن شجاعی فرد |
استاد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران

مرتضی ملاجعفری |
استادیار، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران

مجید طالبی لیاسی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://mmep.isme.ir/article_46693_ed81d6c26a5d1e9c7f9e44566864e01a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات