این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مهندسی مکانیک
، جلد ۲۹، شماره ۶، صفحات ۷۸-۸۶
عنوان فارسی
بررسی عددی انتقال حرارت و جریان سیال در پیل سوختی غشای پلیمری و کانالهای خنککاری
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله، به روش عددی انتقال حرارت و جریان سیال در پیل سوختی غشای پلیمری و کانالهای خنککاری، با الگوی کانال موازی و استفاده از آب مایع در کانالهای مجزای تعبیهشده در صفحه دو قطبی، بررسی گردیده و عملکرد چهار طرح مختلف میدان جریان گاز و خنککاری، براساس عدم نیاز به شرط مرزی حرارتی بیرونی، یکنواختی دما با استفاده از نرمافزار انسیس-فلوئنت شبیهسازی و با یکدیگر مقایسه گردیده است. نتایج نشان داد که با افزایش عدد رینولدز جریان خنککاری از 40 به 800، افت فشار در مسیر کانال جریان خنککاری از 40 به 640 پاسکال میرسد. از طرفی عدد ناسلت جریان خنککاری با تغییر عدد رینولدز جریان خنککاری از 40 تا 400 به صورت نمایی از 350 تا حدود 700 رشد میکند و پس از آن ثابت میشود. همچنین نتایج نشان داد که بهترین عملکرد پیل در عدد رینولدز 60 بدست آمده است، زیرا با افزایش عدد رینولدز جریان خنککاری و افزایش افت فشار توان پارازیتی سیستم بالا میرود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پیل سوختی غشای پلیمری، میدان جریان، کانالهای خنککاری، کانالهای جریان، توزیع چگالی جریان و دما،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
پیل سوختی غشای پلیمری, میدان جریان, کانالهای خنککاری, کانالهای جریان, توزیع چگالی جریان و دما
نویسندگان مقاله
رضا اورکی |
گروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
مجتبی مروج |
گروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
نشانی اینترنتی
https://mmep.isme.ir/article_239418_5a55f90936fc9d80bd55f540430c0d23.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات