این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی مکانیک
، جلد ۲۹، شماره ۵، صفحات ۲۹-۴۲
عنوان فارسی
اثر تحریک مد عرضی بر ناپایداری احتراق ترموآکوستیکی
چکیده فارسی مقاله
در بسیاری از مدلهای توسعه داده شده برای پیشبینی ناپایداری احتراق در موتورهای توربینی، مدهای عرضی در نظر گرفته نمیشوند. اما در محفظههای حلقوی به دلیل قابل مقایسه بودن عرض در برابر طول، مدهای عرضی با اهمیت میشوند. در موتورهای توربین گاز پدیده غالب ناپایداری احتراق از نوع ترموآکوستیکی است که در صورت وقوع میتواند باعث افزایش دما روی دیوارهها، افت بازده، افزایش آلایندهها و از بین رفتن کنترل سیستم پیشران شود. با توجه به اهمیت این موضوع، در این تحقیق مهمترین مراجعی که تاکنون موضوع ناپایداری احتراق را با توجه به این نوع مدها بررسی نمودهاند، مورد بحث قرار خواهند گرفت. در ادامه نیز کلیات یک روش نوین سه مرحلهای مبتنی بر حل عددی LES، محاسبه تابع پاسخ شعله (FTF) و سپس استفاده از این تابع در حلگر آکوستیکی هلمهولتز ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن بتوان پدیده ناپایداری احتراق ترموآکوستیکی را با هزینه محاسباتی مناسب شبیهسازی نمود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ناپایداری احتراق، موتور توربین گاز، مدهای عرضی، شبیهسازی عددی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ناپایداری احتراق, موتور توربین گاز, مدهای عرضی, شبیهسازی عددی
نویسندگان مقاله
احسان بهزاد |
دانشجوی دکتری، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
رضا ابراهیمی |
استاد، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://mmep.isme.ir/article_46573_8de456477624785835ece65a85dbb57a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات