این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۹، شماره ۴، صفحات ۳۱-۳۴

عنوان فارسی مروری بر مشخصه‌های واماندگی در چرخ‌دنده‌های پلیمری
چکیده فارسی مقاله کاربرد چرخ‌دنده‌های پلیمری به دلیل برخورداری از امتیازهایی شامل پایین بودن وزن، عملکرد کم‌صدا، عدم نیاز به روانکاری، سهولت در تولید انبوه و همچنین هزینه ساخت کم، رو به افزایش است. با این وجود، چرخ‌دنده‌های پلیمری، محدودیت‌هایی از جمله، مقاومت حرارتی پایین و استحکام مکانیکی نازل نسبت به چرخ‌دنده‌های فلزی دارند. چرخ‌دنده‌های پلیمری در طی انتقال قدرت در معرض شرایط پیچیده‌ای از بارگذاری، فرسایش و ترمو‌دینامیکی قرار دارند. بنابراین، مطالعه عوامل واماندگی برای چرخ‌دنده‌های پلیمری با توجه به شرایط محیطی و بارگذاری حائز اهمیت است. واماندگی در چرخ‌دنده‌های پلیمری متفاوت از چرخ‌دنده‌های فولادی است. یک نمونه از واماندگی در چرخ‌دنده پلیمری، واماندگی حرارتی است که برای چرخ‌دنده‌های فولادی رخ نمی‌دهد. این نوع از واماندگی می‌تواند تحت آسیب‌های حرارتی طبقه بندی شود. این مقاله سه نوع از ویژگی واماندگی شامل: سایش، خستگی و آسیب‌های حرارتی را مرور می‌کند. این ویژگی‌ها اغلب با هم به عنوان مکمل یکدیگر مورد مطالعه قرار می‌گیرند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پلیمر، چرخ‌دنده، واماندگی، سایش، خستگی، آسیب حرارتی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله پلیمر, چرخ‌دنده, واماندگی, سایش, خستگی, آسیب حرارتی

نویسندگان مقاله رسول محسن‌زاده سعدآبادی |
دپارتمان مهندسی مکانیک، آموزشکده فنی و حرفه‌ای میانه، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی، ایران


نشانی اینترنتی https://mmep.isme.ir/article_44899_c3e37e281a16dbd8ce98bd4b3ec6027d.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات