این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۶، شماره ۶۱، صفحات ۷۲-۹۸
عنوان فارسی
طراحی و اعتبار یابی مدل "رهبری نوکیش" در مدیریت مراکز آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله
هدف:
هدف پژوهش حاضر طراحی و اعتبار یابی مدل "رهبری نوکیش" در مدیریت مراکز آموزش عالی بود
روش پژوهش:
روش پژوهش حاضر، به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ شیوه اجرا ، با رویکرد ترکیبی( کمی-کیفی) می باشد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی مدیران مراکز آموز عالی در استانهای غربی ایران میباشد. که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند تعداد 15 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در بخش کمی جامعه آماری شامل اعضای هیات علمی مراکز آموز عالی در استانهای غربی ایران( کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام) بود، و تعداد 335نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختارمند و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود. در بخش کیفی کدگذاری داده ها با استفاده از نرم افزار MAXQDA انجام گردید و در بخش کمی برازش مدل با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی و نرم افزارPLS انجام شد
یافتهها:
یافته های تحقیق با استفاده از فرایند کد گذاری مصاحبه های انجام شده نشان داد که 15 مقوله اصلی و 46 مقوله فرعی ا بنیادی برای تبیین الگوی رهبری نوکیش در مدیریت مراکز آموزش عالی شناسایی شد همچنین مدل یابی معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی نشان از تأیید برازش مدل مذکور دارد.
نتیجهگیری:
با طراحی مدل رهبری نوکیش در مدیریت مراکز آموزش عالی، رهبران
نظام
آموزش
عالی
که
بصورت
هدفمند
و
نظام
یافته
خواهان
ورود
به
مسیر نوآوری
و
تحولات علمی
هستند،
میتوانند حرکت
خود
را
با چوب
خط
راهنمای
پیشنهادی
در
این
پژوهش آغاز
نمایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رهبری نوکیش، آموزش عالی، عصر دیجیتال،
عنوان انگلیسی
Designing and Validating the "Convert Leadership" Model in the Management of Higher Education Centers
چکیده انگلیسی مقاله
Objective:
The aim of the current research was to design and validate the model of "innovative leadership" in the management of higher education centers
Methods:
The method of the present research was with a mixed (quantitative-qualitative) approach. The statistical population of the research in the qualitative part is the managers of higher education centers in the western provinces of Iran 15 people were selected as a statistical sample using the purposeful sampling method. In the quantitative part, the statistical population included faculty members of higher education centers in the western provinces of Iran. In the current research, 335 people were selected as a statistical sample. The data collection tool was a semi-structured interview in the qualitative part and a researcher-made questionnaire in the quantitative part. In the qualitative part, data coding was done using MAXQDA software, and in the quantitative part, model fitting was done using confirmatory factor analysis and PLS software
Results:
The results of the research using the coding process of the conducted interviews showed that 15 main categories and 46 sub-categories of these categories were identified as 46 fundamental categories to explain the new leadership model in the management of higher education centers, as well as structural equation modeling and the minimum method. Partial squares indicate the confirmation of the fit of the mentioned model.
Conclusion: with design and validate the model of "innovative leadership" in the management of higher education centers, management of higher education system who want to enter the path of innovation in a targeted and systematic way can start their movement within the framework of the proposed guide of this reaserch
.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رهبری نوکیش, آموزش عالی, عصر دیجیتال
نویسندگان مقاله
فرهاد حیدری |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی ، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
فرانک موسوی |
دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
مریم اسلام پناه |
استادیارگروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
الهام کاویانی |
استادیارگروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_704934_fd970477ffba2bd04dfbefdd15848a61.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات