این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۱۵، شماره ۶۰، صفحات ۱۳۱-۱۵۴

عنوان فارسی بررسی تجارب زیسته استادان دانشگاه از به‌کارگیری آموزشی تلفن همراه در دوران همه‌گیری کووید-۱۹: مطالعه کیفی
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تجارب زیسته استادان دانشگاه فرهنگیان از به‌کارگیری آموزشی تلفن همراه در دوران همه‌گیری کووید-19 بود.
روش پژوهش: این پژوهش کیفی با استفاده از روش پدیدارشناسی اجرا شد. روش گردآوری اطلاعات، استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. براین اساس، با رویکرد نمونه‌گیری هدفمند و روش معیار، استادان دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی 1400-1401 که در حوزه آموزش از تلفن همراه استفاده کرده بودند، انتخاب شدند و درنهایت با مصاحبه عمیق با 8 نفر اشباع نظری حاصل شد. تحلیل مصاحبه‌ها، با استفاده از الگوی هفت مرحله‌ای کلایزی با کمک نرم‌افزار مکس کیودا 12 به‌عنوان ابزار تحلیل داده‌ها انجام گرفت.
یافته‌ها: پس از استخراج و دسته‌بندی موضوعی، هفت مضمون اصلی و 49 مضمون فرعی شناسایی شد. مضامین اصلی شامل به‌کارگیری از نرم‌افزار و محتوای آموزشی، تولید محتوا، استفاده از سامانه‌های آموزشی، مدیریت و انتقال داده‌ها، ارتباطات آموزشی، مدیریت تجهیزات، مدیریت زمان طبقه‌بندی شد.
نتیجه‌گیری: یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که تلفن همراه می‌تواند به‌عنوان یک ابزار آموزشی در حوزه آموزش و تدریس در دانشگاه مورداستفاده قرارگیرد و اساتید برای پیشبرد اهداف آموزشی خود از تلفن همراه استفاده نمایند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله موبایل، تلفن همراه، دانشگاه فرهنگیان، آموزش، کووید-19،

عنوان انگلیسی Examining the Lived Experiences of University Professors of Educational Use of Mobile Phones During the Covid-19 Pandemic: A Qualitative Study
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The purpose of the present study was to investigate the lived experiences of Farhangian University professors on the educational use of mobile phones during the Covid-19 pandemic.
Methods: This qualitative research was conducted using the phenomenological method. The data collection method was semi-structured interview. Therefore, with the purposeful sampling approach and standard method, the professors of Farhangian University in the Academic year of 2021-2022, who had used mobile phones in the field of education were selected, and finally, theoretical saturation was achieved with an in-depth interview with 8 people. The analysis of the interviews was done using the seven-step Colizzi model with the help of MAXQDA12 software as a data analysis tool.
Results: After extracting and subject classification, seven main themes and 49 sub-themes were identified. The main themes included the use of software and educational content, content production, use of educational systems, data management and transfer, educational communication, equipment management and time management.
Conclusion: The research findings show that mobile phone can be used as an educational tool in the field of education and teaching in the university and professors should use mobile phone to advance their educational goals.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله موبایل, تلفن همراه, دانشگاه فرهنگیان, آموزش, کووید-19

نویسندگان مقاله محمد علی پور |
مدرس دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.

مهدی علیپور |
کارشناسی ارشد کامپیوتر گرایش نرم‌افزار و دانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان، ایران

سیدعلیرضا قاسمی |
دانشجوی کارشناسی گروه علوم تربیتی، آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی https://journal.sanjesh.org/article_704423_8cf810934aa9069ba1b39057372e1ee8.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات