این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۱۵، شماره ۵۸، صفحات ۵۳-۷۴

عنوان فارسی طراحی مدل پارادایمی دانشگاه باز: بر اساس پارادایم نوآوری باز
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف اصلی از اجرای این پژوهش طراحی مدل پارادایمی دانشگاه باز بر اساس پارادایم نوآوری باز است که به روش داده‌بنیاد انجام گرفته است. روش پژوهش: ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه ساخت‌یافته و نیمه ساخت‌یافته بود که با 10 تن از متخصصان و پژوهشگران تخصصی در این حوزه، به روش نمونه‌گیری نظری تا مرحله اشباع نظری انجام گرفت. در این پژوهش طراحی مدل پارادایمی نوآوری باز دانشگاهی با استفاده از رویکرد نظریه داده‌بنیاد انجام گرفته است. بر اساس مصاحبه‌های صورت گرفته 446 نکته کلیدی، 130 کد باز،  19کد محوری، 6 کد گزینشی بر اساس متغیرهای رهیافت نظام‌مند استخراج شده است. یافته‌ها: بر اساس یافته‌های پژوهش، مقوله محوری یا پدیده مورد نظر «نوآوری باز دانشگاهی» است. شرایط علی، شرایط زمینه‌ای، عوامل مداخله‌گر، راهبردها و پیامدهای نوآوری باز دانشگاهی شناسایی و معرفی شده‌اند. نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های پژوهش، مؤلفه‌های مربوط به شرایط علی، شرایط زمینه‌ای، عوامل مداخله‌گر، راهبردها و پیامدها به‌منظور استفاده دانشگاه‌ها در جهت حرکت به سمت نوآوری باز شناسایی و معرفی شده‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پارادایم، نوآوری باز، دانشگاه،

عنوان انگلیسی Designing an open university paradigm model: based on the open innovation paradigm
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The main purpose of this research is to design an open university paradigm model based on the open innovation paradigm which was done by Grounded theory method. Methods: The data collection tool was a structured and semi-structured interview,which was conducted with 10 experts and specialized researchers in this field, using the theoretical sampling method until the theoretical saturation stage. In this research, the paradigm model of open university innovation has been designed using Grounded theory method. Based on the interviews, 446 key points, 130 open codes, 19  central codes, and 6 selective codes were extracted based on systematic approach variables. Results: Based on the findings of the research, the central category or the desired phenomenon is "academic open innovation". Causal conditions, contextual conditions, intervention factors, strategies and consequences of open university innovation have been identified and introduced. Conclusion:  According to the findings of the research, the components related to causal conditions, contextual conditions, intervening factors, strategies and consequences have been identified and introduced for the use of universities in the direction of moving towards open innovation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله پارادایم, نوآوری باز, دانشگاه

نویسندگان مقاله معصومه تجری |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل. ایران

عادل زاهد بابلان |
استاد گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل. ایران

تقی اکبری |
دانشیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل.ایران

مهدی معینی کیا |
دانشیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل.ایران


نشانی اینترنتی https://journal.sanjesh.org/article_254276_288e16cf351ac59a4b6b0888dbdde085.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات