این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۵، شماره ۵۷، صفحات ۱۳۳-۱۵۷
عنوان فارسی
الزامات تدریس اثربخش در آموزش مجازی با رویکردی بر آموزشهای دوران کووید ۱۹: یک مطالعه پدیدارشناسی
چکیده فارسی مقاله
هدف:
هدف اصلی از اجرای پژوهش حاضر، فهم تجارب زیسته دانشجویان در ارتباط با الزامات تدریس اثربخش استادان در محیط مجازی و در شرایط بحرانی شیوع کووید 19 بود.
روش پژوهش:
این پژوهش کیفی با استفاده از روش پدیدارشناسی اجرا شد. روش گردآوری اطلاعات، استفاده از پرسشنامه مصاحبه نیمهساختمند بود. بر این اساس، با رویکرد نمونهگیری هدفمند و روش معیار، دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه علوم انسانی دانشگاه شیراز انتخاب شدند و در نهایت با مصاحبه عمیق نیمه ساختارمند با 25 نفر اشباع نظری حاصل شد. تحلیل مصاحبهها، با استفاده از الگوی کلایزی (1978) و روش تحلیل مضمون انجام گرفت.
یافتهها:
پس از استخراج و دستهبندی موضوعی، شش مضمون اصلی و 39 مضمون فرعی شناسایی شد. مضامین اصلی شامل زیرساختها، مدیریت کلاس درس، توجه به بعد روانشناختی دانشجویان، کیفیت، وسایل کمکآموزشی، ارزشیابی طبقهبندی شدند.
نتیجهگیری:
توجه به مؤلفههای فوق و مجموعه مضامین فرعی مطرح شده در مقاله، زمینهساز ارتقای کیفیت، اثربخشی و در نتیجه کارآمدی آموزش در سطح گستردهای خواهد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تدریس اثربخش، آموزش عالی، آموزش مجازی، کووید 19،
عنوان انگلیسی
Requirements for Effective Teaching in Virtual Education with an Approach to Covid Education 19: A Phenomenological Study
چکیده انگلیسی مقاله
Objective:
The main purpose of this study was to understand the lived experiences of students in relation to the requirements of effective teaching of teachers in a virtual environment and in critical situations of the prevalence of Covid 19.
Methods:
This qualitative research was performed using phenomenological method. The method of data collection was using a semi-structured interview questionnaire. Accordingly, with the purposive sampling approach and standard method, graduate students of the Department of Humanities, Shiraz University, were selected, and finally obtained by in-depth semi-structured interview with 25 people with theoretical saturation.The interviews were analyzed using the Colaizzi (1978) model and the content analysis method.
Results:
After extraction and thematic classification, six main themes and 39 sub-themes were identified.The main topics included infrastructure, classroom management, attention to students' psychological dimension, quality, teaching aids, evaluation.
Conclusion:
Paying attention to the above components and the set of sub-themes discussed in the article pave the way for quality improvement, effectiveness, and, consequently, efficiency of education on a large scale.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تدریس اثربخش, آموزش عالی, آموزش مجازی, کووید 19
نویسندگان مقاله
فهیمه کشاورزی |
استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
رضا ناصری جهرمی |
دکتری برنامهریزی درسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران.
پرستو نبیئی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران.
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_252494_48e65a9ed64edaa6f8be55bfac5f60ea.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات