این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۴، شماره ۵۵، صفحات ۱۸۳-۲۱۲
عنوان فارسی
دستاوردهای تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی در حوزه ورزش
چکیده فارسی مقاله
هدف:
پژوهش حاضر با هدف شناسایی دستاوردهای تجاریسازی یافتههای تحقیقات دانشگاهی در حوزه ورزش اجرا شده است.
روش پژوهش:
پژوهش حاضر از نظر هدف اکتشافی_کاربردی و از نظر محل گردآوری دادهها میدانی-کتابخانهای بود. جامعه آماری پژوهش اعضای هیئت علمی دانشکدههای علوم ورزشی، کارآفرینان دانشگاهی، مخترعان دانشگاهی در حوزه ورزش و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بودند. نمونهگیری در این پژوهش به ازای هر متغیر، 10 نفر در نظر گرفته شد که در نهایت 235 پرسشنامه صحیح دریافت شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه محققساخته بود. پایایی (آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی)، روایی همگرا و روایی واگرای پرسشنامه پس از تأیید روایی محتوا توسط 10 تن از متخصصان مدیریت ورزشی مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. برای سنجش روایی و پایایی پرسشنامه و تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی در قالب نرمافزارهای اسپیاساس24 و اسمارت پیالاس3 استفاده شد.
یافتهها:
یافتهها نشان داد که دستاوردهای تجاریسازی در سه مؤلفه دستاورد فردی، سازمانی و حرفهای طبقهبندی شدند.
نتیجهگیری:
بنابراین آگاهی از دستاوردهای تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی نهتنها پژوهشگران را به تجاریسازی پژوهشهای خود ترغیب خواهد کرد بلکه باعث خواهد شد ذینفعان نیز در امر تجاریسازی پژوهشهای دانشگاهی سرمایهگذاری کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پژوهشهای دانشگاهی، تجاریسازی، صنعت ورزشی، علوم ورزشی،
عنوان انگلیسی
Achievements of commercialization of academic research in the field of sport
چکیده انگلیسی مقاله
Objective:
The aim of this study was to identify the commercialization achievements of academic research findings in the field of sport.
Methods:
The present research was exploratory-applied in terms of purpose, and field-library in terms of data collection place. The statistical population of the study was the Sports Science faculty members, university entrepreneurs, university inventors, and graduate students in the field of sports. Sampling In this study, 10 people were considered for each variable, and finally, 235 correct questionnaires were returned. The instrument used in this study was a researcher-made questionnaire. Reliability (Cronbach's Alpha and Composite Reliability), convergent validity, and divergent validity of the questionnaire were reviewed and confirmed by 10 sports management experts after confirming the content validity. To assess the validity and reliability of the questionnaire and to analyze the data, descriptive and inferential statistics in the form of SPSS24 and Smart PLS3 software were used.
Results:
The results showed that commercialization achievements were classified into three components: individual, organizational and professional achievement.
Conclusion:
Therefore, awareness of the achievements of commercialization of academic research will not only encourage researchers to commercialize their research but will also make stakeholders invest in the commercialization of academic research.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
پژوهشهای دانشگاهی, تجاریسازی, صنعت ورزشی, علوم ورزشی
نویسندگان مقاله
میثم نوری خان یوردی |
دانشآموخته دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
محمدحسین رضوی |
استاد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
سعید تابش |
استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
مرتضی دوستی |
دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_248992_eee1e29073ebdb1619b17766d8871f2e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات