این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۴، شماره ۵۳، صفحات ۱۶۹-۱۹۲
عنوان فارسی
تأثیر پویایی آموزشی و برند آموزشی بر اعتماد عمومی ادراک شده و رفتار خود توسعهای اعضای هیئت علمی
چکیده فارسی مقاله
هدف از اجرای پژوهش حاضر، بررسی تأثیر پویایی آموزشی و برند آموزشی بر اعتماد عمومی ادراک شده و رفتار خودتوسعهای اعضای هیئت علمی دانشگاه سیستانوبلوچستان بود. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر اجرا توصیفی – پیمایشی با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل همه اعضای هیئت علمی دانشگاه سیستانوبلوچستان به تعداد 380 نفر بود که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران و به روش تصادفی طبقهای برابر با 191 نفر برآورد شد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد پویایی آموزشی شفیعپور مطلق و موسیوند (1397)؛ برند آموزشی شفیعپور مطلق و موسیوند (1397)؛ اعتماد عمومی قرهخانی و همکاران (1393) و رفتار خودتوسعهای احمدی و همکاران (1396) استفاده شد. روایی آنها از طریق تحلیل عاملی تأییدی و پایایی نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی محاسبه و تأیید شد. ابزار تجزیهوتحلیل دادهها نرمافزار SPSS 20 و Smart Pls بود. برای تحلیل دادهها از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که پویایی آموزشی و برند آموزشی بر اعتماد عمومی ادراک شده و رفتار خود توسعهای اعضای هیئت علمی دانشگاه سیستانوبلوچستان تأثیر دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پویایی آموزشی، برند آموزشی، اعتماد عمومی ادراک شده، رفتار خودتوسعهای، اعضای هیئت علمی، دانشگاه سیستانوبلوچستان،
عنوان انگلیسی
The Effect of Educational Dynamics and Educational Brand on Perceived Public Trust and Self-developmental Behavior of Faculty Members
چکیده انگلیسی مقاله
Decreasing the efficiency of universities and increasing distrust have reduced the attractiveness of universities and weakened the demand for them. Therefore, trying to create more educational dynamics and acquire an educational brand that is dependent in one dimension on the self-developed behaviors of faculty members and can improve the level of educational trust. Therefore, the purpose of this study was to investigate the effect of educational dynamics and educational brand on perceived public trust and self-development behavior of faculty members of Sistan and Baluchestan University. The statistical population includes all faculty members of Sistan and Baluchestan University (380). Samples were selected by stratified random sampling using 191 Morgan table. Standard questionnaires of educational dynamics of Shafipour Motlagh and Moosivand (2018); Educational brand Shafipour Motlagh and Moosivand (2018); the general trust of Gharakhani et al. (2014) and the self-developmental behavior of Ahmadi et al. (2017) were used. Their validity of questionnaires was calculated and confirmed through confirmatory factor analysis and Cronbach's alpha test and combined reliability. Data analysis tools were SPSS 20 and Smart Pls software. Structural equation modeling was used to analyze the data. The results showed that educational dynamics and educational brand affect perceived public trust and self-development behavior of faculty members of Sistan and Baluchestan University.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
پویایی آموزشی, برند آموزشی, اعتماد عمومی ادراک شده, رفتار خودتوسعهای, اعضای هیئت علمی, دانشگاه سیستانوبلوچستان
نویسندگان مقاله
عالمه کیخا |
استادیار و عضو هیئت علمی، دانشگاه سیستانوبلوچستان، زاهدان، ایران
عاصفه خدابنده |
کارشناس ارشد مدیریت، واحد زاهدان، دانشگاه آزاد اسلامی، زاهدان، ایران
حامد آرامش |
استادیار و عضو هیئت علمی ،دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_244142_a86b1cb696bdaba873c75c85f42ecd2b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات