این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۳۰، شماره ۱۱۴، صفحات ۳۳-۵۹
عنوان فارسی
طراحی الگوی مدیریت عملکرد در سازمان های رسانه ای در زمان اپیدمی بیماری (مطالعه موردی: بیماری کرونا و سازمان صداوسیما)
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل مؤثر بر مدیریت عملکرد در سازمانهای رسانهای در زمان اپیدمی بیماری کرونا بوده است. در این پژوهش از ترکیب روشهای پیمایش، مصاحبه و نظریه زمینهای استفاده شده است. جامعه آماری بخش پیمایش، کارشناسان و مدیران رسانه ملی، با حجم نمونه 368 نفر بودهاند. مصاحبه نیز با استادان دانشگاه و کارشناسان رسانه انجام گرفته و با آزمون دلفی فازی، تجزیهوتحلیل شده است. اثرگذاری عوامل شناسایی شده در مرحله اول با معادلات ساختاری انجام گرفته و در نهایت، یافتههای به دست آمده در الگوی حاصل از نظریه زمینهای ترسیم شده است. برای جمعآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه بهره گرفته شده است. ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامهها بالای 7/0 محاسبه شد، برای آزمون روایی سؤالات، از اعتبار محتوا و به این منظور، از نظر متخصصان، استادان دانشگاه و کارشناسان خبره استفاده شده است. شاخص کفایت تعداد مصاحبهها، اشباع نظری بوده بهاینترتیب که بر اساس آن، پژوهشگر به این نتیجه رسیده است که مصاحبههای بیشتر، اطلاعات بیشتری به اندوختههای فعلی اضافه نخواهد کرد. در نهایت بر اساس نتایج پژوهش، پنج عامل شرایط علی (توجه به وظایف رسانه و ...) ، شرایط مداخلهگر(مخاطب، رقابت، سیاسی و ...) ، شرایط بسترساز (ویژگیهای درون سازمانی و ...) ، راهبردها (مدیریت چالشهای داخلی و خارجی و ... ) و پیامدها ( تحقیق اهداف فرهنگی رسانه ملی و... ) شناسایی شدهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیریت عملکرد، سازمانهای رسانهای، اپیدمی بیماری، کرونا، رسانه ملی،
عنوان انگلیسی
Designing a Model of Operational Management in Media Organizations During A Disease Epidemic (Case: IRIB in Corona Pandemic)
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of the research is to identify the effective factors on operational management in media organizations during the Corona epidemic. The research was Conducted by survey, interview, and grounded theory techniques. The statistical population of the survey part was experts and managers of the national media, with a sample size of 368 people. Interviews with university professors and media experts have been Conducted and analyzed with fuzzy Delphi test. In the first Stage the impact of the factors was identified with structural equations. and finally, the findings are drawn in the model resulting from the grounded theory. Data was Collected by a questionnaire. The Cronbach's alpha coefficient of the questionnaires was Calculated above 0.7, to test the validity of the questions, the validity of the content was used, and for this purpose, the opinions of experts, university professors and experts were used. The index of the adequacy of the number of interviews was theoretical saturation. Based on the results of the research, five factors for causal conditions (attention to media tasks, etc.), intervening conditions (audience, competition, politics, etc.), background conditions (internal organizational characteristics, etc.), strategies (management internal and external challenges, etc.) and consequences (studying the cultural goals of the national media, etc.) Have been Identified.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدیریت عملکرد, سازمانهای رسانهای, اپیدمی بیماری, کرونا, رسانه ملی
نویسندگان مقاله
سیامک یاسمین |
دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران.
داود نعمتی انارکی |
هیئت علمی و دانشیار گروه روزنامه نگاری و خبر، دانشکده ارتباطات و رسانه، دانشگاه صداوسیما، تهران، ایران.
ابوالفضل دانایی |
دانشیار گروه مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران.
احتشام رشیدی |
استادیار گروه مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران.
نشانی اینترنتی
https://cr.iribresearch.ir/article_706022_7ccc88f3a257e0658ee46bcc1bcb4b6c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات