این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۳۰، شماره ۱۱۴، صفحات ۶۱-۹۱
عنوان فارسی
طراحی الگوی کاهش شکاف بیننسلی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام در بین دانشآموزان دوره دوم متوسطه
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف ارائه الگویی برای کاهش شکاف بیننسلی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام در بین دانشآموزان انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی، از نظر دادهها، آمیخته و از نظر اجرا، پیمایشی اکتشافی بوده است. جامعه آماری بخش کیفی، خبرگان و صاحبنظران؛ شامل مدیران ارشد آموزشوپرورش و استادان دانشگاهی حوزه فرهنگ و فضای مجازی بودهاند که بر اساس رویکرد هدفمند و به روش گلوله برفی، تعداد 20 نفر از آنان برای مصاحبه انتخاب شدهاند و در بخش کمی نیز والدین، مدیران و معلمان مدارس دوره دوم متوسطه شهر تهران شرکت داشتهاند. بهمنظور تعیین حجم نمونه، با استفاده از جدول کرجسی، 163 نفر نمونه انتخاب شدهاند و روش نمونه گیری، تصادفی بوده است. همچنین برای تعیین اعتبار یافتهها در بخش کیفی، از سه روش کثرتگرایی و برای تعیین پایایی در بخش کمی از روش آلفای کرونباخ بهره برده شده است. برای تحلیل دادههای کیفی از کدگذاری نظری و برای تحلیل دادههای کمی، از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده و نتایج به دست آمده، به شناسایی 65 کد باز، 17 کد محوری و 5 کد انتخابی بهعنوان برنامهها و راهبردهای فرهنگی مؤثر بر کاهش شکاف بیننسلی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام در بین دانشآموزان انجامیده است. در نهایت نیز عوامل به دست آمده، الگوی مزبور را تشکیل داده اند. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که با اجرای راهبردها و برنامههای فرهنگی شناسایی شده میتوان شکاف بیننسلی در میان دانشآموزان دوره دوم متوسطه را تاحدی کاهش داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برنامهها و راهبردهای فرهنگی، دانشآموزان، شکاف بیننسلی، شبکه اجتماعی اینستاگرام،
عنوان انگلیسی
Designing a Model for Decreasing the Generation Gap Through the Instagram Social Network Among Secondary School Students
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this research was providing a model to Decrease the generation gap among students through the Instagram social network. This research was applied in terms of purpose, mixed in terms of data and exploratory survey in terms of implementation. The statistical population of the qualitative part was experts whom included senior managers of education and university professors in the field of culture and virtual space, and 20 of them were selected for interviews purposefully and by snowball method. And in the quantitative part were parents, principals, and teachers of secondary schools in Tehran. 163 people were selected as a sample using the Karjesi table and by random method. Also, to determine the validity of the findings in the qualitative part, three pluralism methods were used, and to determine the reliability in the quantitative part, Cronbach›s alpha method was used. Theoretical coding was used to analyze qualitative data and confirmatory factor analysis was used to analyze quantitative data. The obtained results have led to the identification of 65 open codes, 17 central codes and 5 selective codes as programs and cultural strategies effective in reducing the generation gap through the Instagram social network among students. Finally, the obtained factors have formed the model. The obtained results indicate that by implementing the identified cultural strategies and programs, the generation gap among secondary school students can be reduced to some extent.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
برنامهها و راهبردهای فرهنگی, دانشآموزان, شکاف بیننسلی, شبکه اجتماعی اینستاگرام
نویسندگان مقاله
شیدا شکاری نمین |
دانشجوی دکتری گروه مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
علی اکبر فرهنگی |
استاد گروه مدیریت، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
علیرضا ابراهیم پور |
استادیار گروه مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://cr.iribresearch.ir/article_706023_fe3952453d5f52f4d7584d84db1f11f2.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات