این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۳۰، شماره ۱۱۴، صفحات ۹۳-۱۱۵
عنوان فارسی
ارائه الگوی بهره گیـری از ظرفیت رسانه ها در توسعه نوآوری های آموزشی در برنامه درس تربیت بدنی
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش، ارائه الگوی بهرهگیـری از ظرفیت رسانهها در توسعه نوآوریهای آموزشی در برنامه درس تربیتبدنی بوده است. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و رویکرد آن، کیفی بوده و از روش تحلیل تم (مضمون) استفاده شده است. برای انجام مصاحبه، مشارکتکنندگان پژوهش از میان اعضای هیئتعلمی رشته مدیریت ورزشی انتخاب شدهاند و از دیدگاههای مدیران تربیتبدنی آموزشوپرورش، مدیران مدارس، معلمان و دبیران تربیتبدنی مدارس و دانشآموزان نیز بهره برده شده است. روش نمونهگیری بهصورت هدفمند، از نوع معیاری (معیار داشتن پژوهش برای استادان و تجربه بیش از 10 سال برای مدیران تربیتبدنی آموزشوپرورش، مدیران، معلمان و دبیران تربیتبدنی و کسب مدالهای قهرمانی ورزشی برای دانشآموزان) تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافته و تعداد نمونهها شامل 18 نفر بوده است. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم با استفاده از نرمافزار مکسکیودیای بهره برده شده و نتایج تحلیل مضمون نشان داده است که 4 مضمون سازماندهنده آموزشی، سرگرمی، انگیزشی و فرهنگسازی و 21 مضمون پایه بهعنوان ابعاد نقش رسانهها در توسعه برنامه درسی نوآورانه درس تربیتبدنی وجود دارند. باتوجهبه تأثیر نقش رسانهها در توسعه برنامه درسی نوآورانه درس تربیتبدنی مدارس، توصیه میشود که از نتایج پژوهش حاضر بهمنظور توسعه برنامه درسی نوآورانه درس تربیتبدنی مدارس استفاده شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزشی، انگیزشی، سرگرمی، فرهنگسازی، مدل،
عنوان انگلیسی
Providing a Model of Utilizing the Capacity of the Media to Develop Educational Innovations in the Physical Education Curriculum
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research was providing a model of utilizing the capacity of the media in the development of educational innovations in the physical education curriculum. The research method was qualitative in terms of the purpose, application, and approach, and the theme analysis method has been used. faculty members of the sports management field were selected as the participants of the research to interview. the views of the physical education managers, school managers, teachers and school physical education teachers and students were also used. The sample were selected Purposefully - the criterion of having research for professors and experience of more than 10 years for physical education managers, managers, teachers and physical education teachers and winning sports championship medals for students - until reaching theoretical saturation of 18 people. To analyze the data, the continuous comparison method was used using MaxQD Pro. software. The results of the theme analysis showed that there are 4 educational, entertainment, motivational, and cultural organizing themes and 21 basic themes as the dimensions of the media's role in the development of the innovative physical education curriculum. Considering the impact of the media's role in the development of the innovative curriculum of physical education lessons in schools, it is recommended that the results of this research be used to develop the innovative curriculum of physical education lessons in schools.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آموزشی, انگیزشی, سرگرمی, فرهنگسازی, مدل
نویسندگان مقاله
ابراهیم دلدار |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
قدرت الله باقری راغب |
دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
علی صابری |
استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
نشانی اینترنتی
https://cr.iribresearch.ir/article_706020_a9f6ca0259cba6a504fcbb91dda9b2bf.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات