این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۳۰، شماره ۱۱۴، صفحات ۱۵۱-۱۶۸
عنوان فارسی
نقش رسانه ها در ارزیابی عملکرد تربیت بدنی آموزش وپرورش
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش، به بررسی نقش رسانهها در ارزیابی عملکرد تربیتبدنی آموزشوپرورش پرداخته شده است. پژوهش از نوع کیفی با رویکرد اکتشافی نظاممند و جامعهآماری، شامل استادان دانشگاهها، مدیران سازمان و مشاوران حرفهای مرتبط با موضوع بوده است. نمونهگیری به تعداد قابل کفایت و با روش قضاوتی بر مبنای رسیدن به اشباع نظری انجام گرفته 17 نفر) و ابزار پژوهش شامل مطالعه کتابخانهای نظاممند و مصاحبههای اکتشافی ساختارمند بوده است. روایی ابزار بر اساس اعتبار حقوقی و علمی نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان، مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفته و برای تحلیل یافتهها از روش کدگذاری مفهومی چندمرحلهای با رویکرد تحلیل سیستمی استفاده شده است. نتایج تحلیل مصاحبهها و استخراج کدهای پژوهش، نشان داده است که 6 مقوله اصلی (کد محوری) شامل جمعآوری اطلاعات، گزارشدهی، ارتباطی، مالی، انتقادی و آگاهیرسانی( اطلاعرسانی) و 24 کد باز، از عوامل نقش رسانهها در ارزیابی عملکرد تربیتبدنی آموزشوپرورش بودهاند. همچنین بر اساس نتایج کدگذاری انتخابی، جمعآوری اطلاعات بر 5 متغیر دیگر تأثیر دارد و متغیر ارتباطی بر مالی و انتقادی تأثیرگذار است؛ بنابراین توجهبه عوامل ارزیابی عملکرد تربیتبدنی آموزشوپرورش از طریق رسانهها، میتواند مسیر روشنی پیشروی مدیران این سازمان قرار دهد تا بر اساس آن برنامههای مناسب را تدوین کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رسانه، ارزیابی عملکرد، تربیتبدنی، آموزشوپرورش، مدل،
عنوان انگلیسی
The Role of Media in Evaluating the Performance of Sports Education
چکیده انگلیسی مقاله
The research addressed the role of media in evaluating the performance of sports education. The qualitative research with a systematic and socio-statistical exploratory approach included university professors, organization managers and professional consultants related to the subject. A sufficient number of 17 people were selected by judgment method based on reaching theoretical saturation. The data collection tool included systematic library study and structured exploratory interviews. The validity of the data collection tool was evaluated and confirmed based on legal and scientific validity, experts› opinion, and agreement between reviewers, and multi-stage conceptual coding method. The findings were analyzed by systemic analysis approach. The results of analyzing the interviews and extracting the research codes have shown that 6 main categories (core codes) including information gathering, reporting, communication, financial, critical, and informing, and 24 open codes are among the factors of the role of the media have been in the evaluation of the performance of sports education. Also, based on the results of selective coding, information gathering has an effect on 5 other variables, and the communication variable has an effect on financial and critical; so paying attention to the factors of evaluating the performance of sports education through the media, can set a clear path for the managers of this organization to formulate appropriate programs based on it.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رسانه, ارزیابی عملکرد, تربیتبدنی, آموزشوپرورش, مدل
نویسندگان مقاله
صفدر سلطانی |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری |
دانشیار گروه تربیت بدنی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
حسن فهیم دوین |
دانشیار گروه تربیت بدنی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
نشانی اینترنتی
https://cr.iribresearch.ir/article_702430_2a729af0fcf57229f5fe212957182bce.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات