این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۳۰، شماره ۱۱۳، صفحات ۱۰۷-۱۲۳
عنوان فارسی
ارائه مدل راهبردهای رسانهای مدیریت بحران در مجموعههای ورزشی شهرداری تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش، ارائه مدل راهبردهای رسانهای مدیریت بحران در مجموعههای ورزشی شهرداری تهران و روش پژوهش از نوع کیفی، با رویکرد گراندد تئوری از نوع گلیزری بوده است. جامعه آماری دو بخش منابع انسانی (استادان، مدیران ورزش شهرداری، مدیران مجموعههای ورزشی) و منابع اطلاعاتی (کتابها، مقالات، اسناد و رسانهها) را شامل میشود و نمونهگیری به تعداد قابل کفایت و با روش قضاوتی بر مبنای رسیدن به اشباع نظری انجام شده است (22 نفر). ابزار پژوهش، شامل مطالعه کتابخانهای نظاممند و مصاحبههای اکتشافی ساختارمند بوده و روایی ابزار بر اساس اعتبار حقوقی و علمی نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان، ارزیابی و تأیید شده است. بر اساس چارچوب مفهومی، سه کد محوری برای تدوین راهبردهای رسانهای مدیریت بحران در مجموعههای ورزشی شهرداری تهران به دست آمده است: راهبردهای رسانهای قبل از وقوع بحران که دارای مقولههای برنامهریزی، شبکهسازی، کانال ارتباطی و آموزش است، راهبردهای رسانهای حین وقوع بحران که دارای مقولههای روانی، ارتباطی و نظارتی است و راهبردهای رسانهای بعد از وقوع بحران که ارزیابی و آیندهنگری را شامل میشود. در نهایت بر اساس یافتههای پژوهش میتوان نتیجه گرفت که راهبردهای رسانهای مدیریت بحران، فرایندی نظاممند و چندسطحی است که در هر سطح و مرحله، ویژگیهای مختص به خود را دارد و از عوامل همبسته اثر میپذیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بحران، مجموعههای ورزشی، رسانه، شهرداری، مدل،
عنوان انگلیسی
Providing the Model of Crisis Management Media Strategies in Sports Complexes of Tehran Municipality
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research is to provide a model of media strategies for crisis management in sports complexes of
Tehran Municipality. The research was conducted through a qualitative method, with a grounded theory approach of the Glazier type. The statistical population consists of two parts: human resources (teachers, municipal sports managers, sports complex managers) and information resources (books, articles, documents and media). The samples (22 people) were selected in sufficient number and by judgment method until reaching theoretical saturation. The research tool, including systematic library study and structured exploratory interviews, was prepared and its validity was evaluated and confirmed based on the legal and scientific validity of the sample, experts' opinion and agreement between the correctors. Based on the conceptual framework, three core codes were obtained for developing media strategies for crisis management in sports complexes of Tehran municipality: media strategies before the occurrence of a crisis, which have the categories of planning, networking, communication channel and education. Media strategies during a crisis that have psychological, communication and monitoring categories. and media strategies after the crisis, which is evaluation and foresight. Finally, based on the findings of the research, it can be concluded that crisis management media strategies is a systematic and multi-level process that has its own characteristics at each level and stage and is affected by interrelated factors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بحران, مجموعههای ورزشی, رسانه, شهرداری, مدل
نویسندگان مقاله
فاطمه امیری قلعه رشیدی |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، ایران
سپیده قطنیان |
استادیار گروه تربیت بدنی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایران
زهره افشارمند |
استادیار گروه تربیت بدنی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایران
مطهره مصلحی |
استادیار گروه تربیت بدنی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایران
نشانی اینترنتی
https://cr.iribresearch.ir/article_702431_5e3a091223fdf324fbf82508874a72b1.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات