این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۳۰، شماره ۱۱۳، صفحات ۱۵۳-۱۸۱
عنوان فارسی
مخاطب محوری رسانه ملی در فضای مجازی(با رویکرد آیندهپژوهی)
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر مخاطبمحوری فضای مجازی در آیندهپژوهی رسانه ملی با استفاده از روش ترکیبی فازی و فرایند تحلیل سلسلهمراتبی بوده است. نمونه آماری پژوهش شامل خبرگان حوزه رسانه بوده که تعداد 15 نفر اعضای پنل دلفی نمونه را تشکیل دادهاند. بر اساس یافتههای پژوهش،16 عامل شناسایی شدهاند. رتبهبندی این معیارها با استفاده از فرایند تحلیل سلسلهمراتبی نشان داده است که معیارهای اعتبار منبع پیام و خود پیام، تبدیل شدن به رسانه مرجع در حوزه اطلاعرسانی در فضای مجازی، پرهیز از نگاه جانبدارانه و کاستن از مقررات سختگیرانه و ممیزیها در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی بهترتیب، رتبه اول تا چهارم را به خود اختصاص دادهاند و در نهایت، معیارهایی مانند استفاده حداکثری از جذابیتهای بصری، امکان دسترسی بیشتر به آرشیو برنامهها در سایتهای رسانه ملی و ایجاد پادکستهای رادیویی و تلویزیونی از کمترین اهمیت برخوردار بودهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مخاطب محوری، فضای مجازی، رسانه ملی، دلفی فازی، تحلیل سلسلهمراتبی،
عنوان انگلیسی
Audience-Oriented of National Media (IRIB) in Virtual Space (Future Research Approach)
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of the current research is to identify and rank the factors affecting the audience-oriented nature of the virtual
space in the future research of the national media using the fuzzy hybrid method and the hierarchical analysis process. The statistical sample was selected based on the Delphi panel of 15 media experts. Based on the research findings, 16 factors have been identified. The ranking of these criteria using the process of hierarchical analysis showed that the criteria of credibility of the source of the message and the message itself, becoming a reference media in the field of information in cyberspace, avoiding biased views, and reducing strict regulations and audits, were ranked first to fourth in the field of content production in virtual space. Finally, criteria such as the maximum use of visual attractions, the possibility of more access to the archive of programs on national media sites, and the creation of radio and television podcasts were the least important.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مخاطب محوری, فضای مجازی, رسانه ملی, دلفی فازی, تحلیل سلسلهمراتبی
نویسندگان مقاله
وحید فلاح |
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری، مازندران، ایران
بابک حسین زاده |
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بابل، مازندران، ایران
مرتضی باقری |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بابل، مازندران، ایران
نشانی اینترنتی
https://cr.iribresearch.ir/article_701031_85394bfe77dabd98e3f9fd96a265c42e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات