این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۲۹، شماره ۱۱۲، صفحات ۹-۲۹

عنوان فارسی تحلیل نقش سواد رسانه ای در توسعه اصول اخلاق حرفه ای ورزشکاران حرفه ای
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف تحلیل نقش سواد رسانه‌ای در توسعه اصول اخلاق حرفه‌ای ورزشکاران حرفه‌ای با رویکرد ترکیبی انجام شده است. این پژوهش به لحاظ هدف، از نوع کاربردی، روش آن، آمیخته از نوع اکتشافی متوالی و شیوه گردآوری داده‌های آن پیمایشی بوده است. جامعه آماری در بخش کیفی، استادان دانشگاه، مربیان، داوران، خبرنگاران، تماشاچیان و ورزشکاران حرفه‌ای و  در بخش کمی، متخصصان حوزه رسانه، مطبوعات و همچنین ورزشکاران حرفه‌ای تشکل داده‌اند. از بین 384 نمونه پژوهش، 362 پرسشنامه صحیح مورد تحلیل قرار گرفته و به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، از کدگذاری در بخش کیفی و از روش معادلات ساختاری در بخش کمی استفاده شده است. در بخش کیفی پژوهش مقوله ­ها در قالب 45 کد مفهومی و 8 مقوله فرعی استخراج شده‌اند. در بخش کمی مشخص شد که مؤلفه ­های، منبع کسب اطلاعات، ملاک انتخاب رسانه و تجزیه‌وتحلیل رسانه، صداقت و راستی، مسئولیت­ پذیری، وفاداری، رعایت ارزش ­های اجتماعی و رعایت اخلاق جمعی، از مؤلفه ­های سواد رسانه ­ای و اخلاق حرفه ­ای بوده‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پیام، سواد رسانه ای، اطلاعات، ورزشکاران حرفه ای، اخلاق،

عنوان انگلیسی Analysis of the Role of Media Literacy in the Development of the Principles of Professional Athletes Ethics
چکیده انگلیسی مقاله This study was conducted with the aim of analyzing the role of media literacy in the development of the principles of professional athletes ethics with a mixed approach. It’s an applied research with a sequential exploratory approach and data was collected through survey. In the qualitative part, the statistical population consisted of university professors, coaches, referees, journalists, spectators and professional athletes, and in the quantitative part, media and press experts and also professional athletes. Among the 384 research samples, 362 correct questionnaires were analyzed and in order to analyze the data, coding was used in the qualitative part and structural equation method was used in the quantitative part. In the qualitative part of the research, categories were extracted in the form of 45 conceptual codes and 8 subcategories. The findings in the quantitative part showed that, information source, criteria for media selection and media analysis, honesty and truthfulness, responsibility, loyalty, compliance with social values and compliance with collective ethics were the components of media literacy and they were professional ethics.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله پیام, سواد رسانه ای, اطلاعات, ورزشکاران حرفه ای, اخلاق

نویسندگان مقاله روح الله اسماعیل زاده |
دانشجوی دکتری گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران

مسعود نادریان جهرمی |
دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران

لنا مطلبی |
استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران

آتوسا قاسمی نژاد دهکردی |
استادیارگروه تربیت بدنی ، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران


نشانی اینترنتی https://cr.iribresearch.ir/article_254605_6f192ca09b1e405046b9f058994cd7ea.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات