این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۹، شماره ۱۱۲، صفحات ۱۳۵-۱۵۵
عنوان فارسی
شناسایی و رتبهبندی مؤلفهها و عوامل مؤثر بر گرایش جامعه به ورزش همگانی از طریق رسانهها
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر گرایش جامعه به ورزش همگانی از طریق رسانه ها بوده است. این مطالعه بهصورت ترکیبی، با بهره گیری از دو رویکرد پژوهش کیفی و کمی به طریق متوالی و با استفاده از روش دلفی، با جامعه آماری متشکل از 9 نفر از استادان مدیریت ورزشی و فعالان باتجربه در رسانههای ورزشی انجام گرفته که بهصورت هدفمند انتخاب شدهاند. یافتههای پژوهش نشان داد که ترغیب مشارکت اجتماعی به ورزش همگانی از طریق شبکههای اجتماعی، اطلاعرسانی از طریق شبکههای اجتماعی و افزایش فرهنگ ورزش همگانی از طریق شبکههای اجتماعی، همگی با ضریب توافق 0/782 بهعنوان مهمترین عوامل شناخته شده و مؤلفههای اطلاعرسانی با ضریب تشابه0/732 فرهنگسازی با ضریب تشابه 0/706 و آموزش با ضریب تشابه 683/0 بهترتیب، از مهمترین نقشهای رسانه در گرایش جامعه به ورزش همگانی بودهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رسانه، ورزش همگانی، جامعه، تربیتبدنی، رسانه ملی،
عنوان انگلیسی
Identifying and Ranking the Components and Factors Affecting the Society's Tendency Towards Public Sports Through Media
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the research is to identify and rank the factors affecting the society's tendency towards public sports through media. This study was conducted by mixed method, both qualitative and quantitative approaches, using Delphi method, with a statistical population consisting of 9 sports management professors and experienced activists in the sports media, who were selected purposefully. The findings showed that encouraging social participation in public sports through social networks, providing information through social networks, and strengthening the culture of public sports through social networks, all are known as the most important factors with an agreement coefficient of 0.782, and information components with a similarity coefficient of 0.732, Cultivation with a similarity coefficient of 0.706 and education with a similarity coefficient of 0.683, respectively, have been among the most important roles of the media in the society's tendency towards public sports.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رسانه, ورزش همگانی, جامعه, تربیتبدنی, رسانه ملی
نویسندگان مقاله
بهنام عاشقی |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه گیلان، گیلان ، ایران
علی نظریان |
دکتری مدیریت ورزشی ، دانشگاه گیلان و محقق پسا دکتری دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
مجتبی اسکندری پور |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه گیلان، ایران
فرزاد منصوری |
کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
نشانی اینترنتی
https://cr.iribresearch.ir/article_254602_1f983351befde06bd426875ccb8df12d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات