این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۲۹، شماره ۱۰۹، صفحات ۱۷۱-۱۹۹

عنوان فارسی اعتباریابی و شناسایی عوامل مؤثر بر جریان‌سازی رسانه‌ای در ورزش
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر به شناسایی و اعتباریابی عوامل مؤثر بر جریان‌­سازی رسانه‌­ای در ورزش پرداخته است. روش پژوهش با توجه به هدف‌، آمیخته یا به‌عبارتی، ترکیبی‌ بوده است. جامعه آماری نیز متشکل از دو بخش کیفی، شامل متخصصان رسانه دارای سابقه تدریس دانشگاهی یا فعالان حوزه ورزش و رسانه، متخصصان ترویج ورزش در رسانه‌، صاحبنظران و صاحب‌منصبان ورزش، برنامه‌سازان ورزشی، سیاستگذاران و مشاوران ورزشی سازمان صدا‌و‌سیما (16نفر) و بخش کمی، شامل کارشناسان حوزه رسانه و دانشجویان رشته تربیت ­بدنی و بینندگان برنامه­‌های ورزشی (370 نفر) بوده است. ابزار اندازه­‌گیری در مرحله کیفی، مصاحبه باز بوده و تحلیل با نرم­‌افزار Maxqda صورت گرفته است. در بخش کمی، ابزار پژوهش پرسشنامه مستخرج از کدهای بخش کیفی بود که با نرم‌افزار AMOS تجزیه‌و‌تحلیل شد. بر مبنای تحلیل داده­‌ها 86 مفهوم اولیه، 19 کد محوری و 5 کد گزینشی عوامل علی، عوامل زمینه‌ای، عوامل مداخله‌­گر، عوامل راهبردی و پیامدها شناسایی شدند. نتایج قسمت کمی بیانگر تأیید گویه‌­ها و عوامل در آزمون­‌های تحلیل عاملی تأییدی بود به این معنی بارهای عاملی گویه­‌ها و عوامل بالاتر از 0.4 بودند. در نهایت می‌توان گفت که الگوی ارائه شده با‌توجه‌به نظر کارشناسان و افراد صاحبنظر تدوین شده است و اجرای آن می‌­تواند باعث بهبود وضعیت جریان‌سازی‌های رسانه‌­ای جامعه در خصوص رسانه‌­های ورزشی شود و در نهایت، ‌میزان استقبال از این رسانه‌­ها را در تمام حوزه‌­ها افزایش دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جریان‌سازی، رسانه‌­های ورزشی، اعتباریابی،

عنوان انگلیسی Accrediting and Identification of Factors Affecting Media Flow in Sports
چکیده انگلیسی مقاله The research was conducted to accredit and identify factors affecting media flow in sports by mixed methods. The statistical population includes media experts with university teaching experience or activists in sports and media, sports promotion experts in media, sports experts and officials, sports media producers, policy makers and sports consultants of IRIB (16 people) for the qualitative part and media experts and students in the field of physical education and viewers of sports programs (370 people) for the quantitative part. The measurement tool in the qualitative stage was the open interview and the analysis was done with Maxqda software. The research tool in quantitative part, was the questionnaire extracted from the qualitative part codes, and was analyzed with AMOS software. Based on data analysis, 86 basic concepts, 19 Axis codes and 5 selective codes of causal, contextual, intervening, and strategic factors and consequences were identified. The results of the quantitative part confirmed items and factors in the confirmatory factor analysis tests. Factors and factors loads of items rate were higher than 0.4. Finally, the provided model has been developed with the opinion of experts, and its implementation can improve the current state of sports media in the community, which will increase the acceptance of these media.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله جریان‌سازی, رسانه‌­های ورزشی, اعتباریابی

نویسندگان مقاله گلناز رضایی |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران

اسفندیار خسروی زاده |
دکتری مدیریت ورزشی، دانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اراک، اراک ، ایران

مجید سلیمانی |
دکتری مدیریت ورزشی، استادیار گروه تربیت بدنی، واحد ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، ملایر ، ایران


نشانی اینترنتی https://cr.iribresearch.ir/article_252737_fdb36ca474b82dde5f798ec65fc30b4f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات