این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۲۸، شماره ۱۰۶، صفحات ۱۱۵-۱۴۳

عنوان فارسی مدل اعتماد به رسانه‌های ورزشی مبتنی بر نظریه داده بنیاد
چکیده فارسی مقاله اعتماد به رسانه‌های جمعی در جهانی که رقابت‌های گسترده‌ای بر سر نفوذ، تأثیر و تغییر ذائقه‌ها و فرهنگ‌ها، در بستر اجتماع در جریان است، از چالش‌های اساسی در برنامه‌ها و تصمیمات حکومتی و سران سیاسی هر کشور به شمار می‌رود. هدف از این پژوهش ارائه مدل اعتماد به رسانه‌های ورزشی مبتنی بر نظریه داده بنیاد بود. روش پژوهش حاضر کیفی و از نوع اکتشافی و جامعه آماری، متشکل از متخصصان رسانه دارای سابقه تدریس دانشگاهی یا فعالان حوزه ورزش و رسانه، متخصصین ترویج ورزش در رسانه، صاحب‌نظران و صاحب‌منصبان ورزش، برنامه‌سازان ورزشی و سیاستگذاران و مشاوران ورزشی سازمان صداوسیما بوده است. روش نمونه‌گیری، غیر‌احتمالی، با انتخاب هدفمند و با حداکثر تنوع یا ناهمگونی و اندازه نمونه، برابر با 16 نفر بود. ابزار اندازه‌گیری مصاحبه باز بود و بر مبنای سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی صورت گرفت. بر مبنای تحلیل داده‌ها 146 مفهوم اولیه، 24 کد محوری و 5 کد گزینشی شناسایی شدند. در نهایت می‌توان گفت؛ الگوی ارائه شده، با توجه به دیدگاه کارشناسان و افراد صاحب‌نظر تدوین شده و اجرای آن می‌تواند باعث ایجاد اعتماد جامعه به رسانه‌های ورزشی شود و اینکه در نهایت، میزان استقبال از رسانه‌های ورزشی را در تمام حوزه‌ها افزایش دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اعتماد، رسانه‌های ورزشی، مخاطبان ورزشی، نظریه داده بنیاد، مدل کیفی،

عنوان انگلیسی Sports Media Trust Model Based on Grounded Theory
چکیده انگلیسی مقاله Trust in the mass media in a world where there is widespread competition for influencing, affecting and changing tastes and cultures of society, is one of the main challenges in the plans and decisions of government and political leaders of each country. The purpose of this study is to provide a model of trust in sports media based on grounded theory. The research was conducted by qualitative and exploratory method. The statistical population consisted of media professionals with university teaching experience or activists in the field of sports and media, sports promotion specialists in the media, sports experts and officials, producers of sports programs and policy makers and sports consultants of IRIB. The sampling method was non-probabily way, and 16 people were selected purposefully with a maximum variety. The measurement tool was unstructured interview, which was based on three stages of open, axial and selective coding. The amount of 146 initial concepts, 24 axial codes and 5 selective codes were identified based on data analysis. The proposed model was developed according to the views of experts, and its implementation can build public confidence in sports media and ultimately increase the popularity of sports media in all areas.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اعتماد, رسانه‌های ورزشی, مخاطبان ورزشی, نظریه داده بنیاد, مدل کیفی

نویسندگان مقاله موسی آخش جان |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران

حمید قاسمی |
دکتری مدیریت ورزشی، دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، واحدتهران، تهران، ایران

محمد نیک روان |
دکتری مدیریت ورزشی، استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران

نازنین راسخ |
دکتری مدیریت ورزشی، استادیار گروه مدیریت ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی وعلوم ورزشی، واحدتهران، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://cr.iribresearch.ir/article_246204_4271176b3b3b46dd44d9a4bd36b407c0.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات