این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۷، شماره ۱۰۴، صفحات ۴۱-۶۲
عنوان فارسی
راهبرد رسانه استانی در خصوص توسعه اقتصادی استان، با تأکید بر گردشگری زیارتی در اربعین حسینی (ع) <br> DOR: ۲۰.۱۰۰۱.۱.۲۵۳۸۲۹۷۷.۱۳۹۹.۲۷.۴.۲.۵
چکیده فارسی مقاله
استان ایلام در مسیر عتبات عالیات قرار دارد و سالانه ـ بهویژه در ایام اربعین حسینی ـ میلیونها زائر بهمنظور زیارت از این استان گذر میکنند. پژوهش حاضر، با هدف شناخت و آگاهی از راهبرد برنامههای صداوسیمای استان ایلام در حوزه گردشگری زیارتی اربعین حسینی (ع) و تأثیر آن بر توسعه اقتصادی استان در سال 1397 انجام شده است. درواقع پژوهش، به دنبال پاسخ به این پرسش بوده است که صداوسیمای استان ایلام در حوزه گردشگری زیارتی اربعین حسینی با چه راهبردهایی میتواند بر توسعه اقتصادی استان تأثیر بگذارد؟ برای پاسخگویی به پرسشهای پژوهش، از نظریه کارکرد رسانه، لاسول، رایت، مککوئیل و مدل اقناع هاولند استفاده شده است. پارادایم پژوهش، کیفی و روش آن، تحلیل تماتیک (مضمون) با رویکرد استقرایی بوده و جامعه آماری، کارشناسان حوزه رسانه و کارشناسان اقتصادی و گردشگری استان را دربرگرفته که از طریق نمونهگیری هدفمند و با توجه به اصل بسندگی (اشباع) نظری، تعداد 31 نفر از آنان انتخاب شدهاند. طی فرایند سه مرحلهای کدگذاری (باز، محوری و گزینشی اشتراوس و کوربین) از نرمافزار مکس کیو دی. ای. استفاده شده و از نتایج پژوهش، سه کد محوری شامل: «برنامههای آموزشی اقتصاد اربعین»، «برنامههای اطلاعرسانی اقتصاد اربعین» و «برنامههای تبلیغاتی اقتصاد اربعین» به دست آمده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
راهبرد رسانه، توسعه اقتصادی استان، گردشگری زیارتی اربعین حسینی (ع)، برنامههای صداوسیمای استان ایلام،
عنوان انگلیسی
Provincial Media Strategy Regarding the Economic Development With Emphasis on Pilgrimage Tourism in Arbaʽeen
چکیده انگلیسی مقاله
Ilam is on the way to Holy Shrines and every year, especially in Arbaʽeen, millions of pilgrims pass through this province for pilgrimage. This study was done with the aim of recognizing and being aware of the strategy of Ilam broadcasting programs in the field of Arbaʽeen
pilgrimage tourism and its impact on the economic development of the province in 1397. In fact, the research was to answer the question that Ilam broadcasting with what strategies in the field of Arbaʽeen
pilgrimage tourism can affect the economic development of the province? The research was conducted based on the theory of media function of Lasswell, Wright, mcquail and Howland's persuasion model to answer the questions. The research was qualitative and used theme analysis. The research population was media, economic, and tourism experts in Ilam from which selected 31 people by porpusful sampling. In three-step coding process (open, axial, and selective developed by Strauss and Corbin) MAXQDA software wae used. Three central codes were obtained from the research results: "Arbaʽeen
Economics Educational Programs", "Arbaʽeen
Economics Informing Programs" and "Arbaʽeen
Economics Advertising Programs".
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
راهبرد رسانه, توسعه اقتصادی استان, گردشگری زیارتی اربعین حسینی (ع), برنامههای صداوسیمای استان ایلام
نویسندگان مقاله
فریبا نورالهزاده |
کارشناس ارشد جامعهشناسی، دانشگاه پیامنور واحد تهرانغرب، تهران، ایران
علی اسدی |
دانشجوی دکتری جامعهشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://cr.iribresearch.ir/article_46223_efe8d3be25b16280330f49cad58c2f08.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات