این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های نوین در تصمیم گیری، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۱۵۷-۱۸۸

عنوان فارسی بررسی نقش ابعاد تاریخی سازمان در تصمیم مدیران برای اجرای تغییرات استراتژیک؛ مروری نظام‌مند
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف ارائه تصویری جامع از نقش ابعاد تاریخی سازمان در تصمیم مدیران برای اجرای تغییرات استراتژیک، به مرور نظام‌مند این حوزه پرداخته است؛ برای گردآوری داده، مقالات موجود در بازه زمانی1990 تا 21 ژانویه 2021 بررسی شد و در نهایت با اعمال شیوه‌نامه پژوهش، 84 مقاله انتخاب گردید که نقش ابعاد تاریخ سازمانی را ذیل چهار بعد «ساختار تاریخی قدرت تصمیم گیری»، «مراحل چرخه عمر سازمانی»، «هویت تاریخی و تجربه سازمانی» و «فرهنگ سازمانی» معرفی می‌کردند؛ در این تحلیل که با روش تحلیل مضمون صورت گرفته نقش «ساختار تاریخی قدرت تصمیم گیری» دارای مولفه‌های «روند جانشینی مدیرعامل»، «استقلال مدیرعامل و حمایت از تغییر»، «گستره سرمایه انسانی و اجتماعی هیئت مدیره»، «عمق سرمایه انسانی و اجتماعی هیأت مدیره»، «قدرت هیأت مدیره» و «ساز و کارهای نظارتی و حکمرانی»، نقش «مراحل چرخه عمر سازمانی» دارای مولفه‌های «اندازه کوچک»، «اندازه بزرگ تأمین کننده منابع تغییر»، «مزیت ناشی از مقیاس»، «سن پایین سازمان» و «مرحله معرفی و بلوغ در چرخه عمر»، نقش «هویت تاریخی و تجربه سازمانی» دارای مولفه‌های «خلاء هویتی در اثر تغییر»، «روایت‌ها و جهت‌گیری‌های رسمی و غیررسمی مشوق تغییر»، «تجربه تغییر موفق»، «عادت سازمان به تغییر» و «لزوم تغییر در سخنرانی‌های رسمی، گزارش‌ها و اخبار سازمانی» است و در نهایت نقش «فرهنگ سازمانی» دارای مولفه‌های «غلبه گفتمان تغییر»، «فراموشی سازمانی»، «تشریفات، آداب و رسوم، داستان‌ها و افسانه‌های موجود در سازمانی» و «جو سازمانی حامی» می‌باشد. برای هر کدام از مولفه‌های مورد اشاره، تفصیلاً شاخص‌هایی در نظر گرفته شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تغییر استراتژیک، اجرای تغییر، تاریخ سازمانی، هویت تاریخی سازمان، مرور نظام‌مند،

عنوان انگلیسی Examining The Role of Historical Dimensions of The Organization in The Managers' Decision to Implement Strategic Changes; A Systematic Review
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this research is a systematic review of existing articles with the historical approach in decision-making in strategic change, in the period from 1990 to January 21, 2021 were reviewed and finally, by applying the research protocol, 84 articles were selected that determined the role of organizational history dimensions under the five themes: "historical structure of decision-making power", "stages of the organizational life cycle", "identity-making documents", "organizational experience in the decision to change" and "organizational culture"; In this analysis, the role of "historical structure of decision-making power" has the components of "CEO succession process", "CEO independence and support for change", "extent of human and social capital of the board of directors", "depth of human and social capital of the board of directors", "power board of directors" and "supervisory and governance mechanisms", the role of "stages of the organizational life cycle" has the components of "small size", "large size providing change resources", "advantage due to scale", "young age of the organization" and " The stage of introduction and maturity in the life cycle", the role of "historical identity and organizational experience" has the components of "identity vacuum due to change", "formal and informal narratives and orientations encouraging change", "successful change experience", "organization's habit of change" and "the need for change in official speeches, reports and organizational news" and finally the role of "organizational culture" has the components of "predominance of change discourse", "organizational forgetting", "ceremonies, customs, stories and legends in the organization" and It is a "supportive organizational atmosphere".
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تغییر استراتژیک, اجرای تغییر, تاریخ سازمانی, هویت تاریخی سازمان, مرور نظام‌مند

نویسندگان مقاله محمد جوادی |
دکتری مدیریت راهبردی، گروه بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

اسدالله کردنائیج |
استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

سید حمید خداداد حسینی |
استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

اسدالله گنجعلی |
دانشیار، گروه مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه امام صادق (ع)، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://journal.saim.ir/article_701951_3fbfaad9e2d05480cb0f47037fb0c7e7.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات