این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۲۰-۴۷
عنوان فارسی
طراحی سیستم رتبه بندی محصولات خریداری شده براساس نظرات مصرف کنندگان و متخصصین با استفاده از رویکرد تحلیل احساسات مبتنی بر ویژگی
چکیده فارسی مقاله
با گسترش سایتهای فروش اینترنتی تمایل به خرید برخط با توجه به مزایای زیاد آن روزبهروز در حال افزایش است. اکثر مشتریان قبل از تصمیمگیری و انتخاب محصول، نظرات خریدارن قبلی محصول را بررسی کرده و براساس آن محصول خود را انتخاب می-کنند. وجود برندهای مختلف در بازار و از سویی بررسی حجم بالایی از نظرات جهت تصمیمگیری در خصوص خرید محصول چالش بزرگی است که خریداران با آن مواجه هستند، وجود ابزارهای خودکار متنکاوی و آنالیز احساسات برای بررسی نظرات کاربران میتواند در این زمینه بسیار مفید باشد و به عنوان راهکاری در رتبهبندی محصولات براساس نظر مشتریان مورد استفاده قرار گیرد. در این پژوهش با بررسی بیش از 4500 مورد از نظرات مشتریان و ارزیابی متخصصان در خصوص 70 کالا، سه نوع ویژگی شامل: ویژگیهای حسی موجود در نظر مشتریان و متخصصین، ویژگیهای ساخت محصول و ویژگیهای نظرسنجی استخراج گردیده و با بکارگیری تحلیل احساسات مبتنی بر ویژگی، سیستم رتبهبندی محصولات ایجاد گردیده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رتبه بندی محصولات، تحلیل احساسات مبتنی بر ویژگی، متن کاوی، دیجی کالا،
عنوان انگلیسی
Designing a ranking system for purchased products based on the consumer’s and expert’s opinions using an aspect-based sentiment analysis approach
چکیده انگلیسی مقاله
With the expansion of online sales sites, the desire to online shopping is increasing day by day due to its many benefits. Most customers, before deciding and choosing a product, check the previous buyers of the product opinions and choose their product based on it. There are different brands in the market and on the other hand reviewing a large volume of comments to make a decision to buy a product is a big challenge, the existence of automated text mining and sentiment analysis tools to review users' comments and opinions can be very useful and can be used as a way to rank products based on customer feedback. In this research, by examining more than 4500 customers and experts reviews about 70 products, the features considered by customers and sales site specialists have been extracted based on text mining methods, and by using aspect-based sentiment analysis, a product ranking system has been created.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رتبه بندی محصولات, تحلیل احساسات مبتنی بر ویژگی, متن کاوی, دیجی کالا
نویسندگان مقاله
امید افشاری زاده جعفری |
دانشجوی دکتری، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
مرتضی ملکی مین باش رزگاه |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
عظیم زارعی |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
محسن شفیعی نیکآبادی |
دانشیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
نشانی اینترنتی
https://journal.saim.ir/article_243741_ea713d532ea2ace9480638b767c743ae.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات