این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۷۲-۹۵
عنوان فارسی
ارزیابی شرکتهای نوآفرین مبتنی بر استراتژی رفتاری با استفاده از نظریه چشمداشت
چکیده فارسی مقاله
تصمیمگیری در خصوص سرمایهگذاری یا عدم سرمایهگذاری روی یک شرکت نوآفرین، تصمیمی استراتژیک برای سازمان است که منابع مالی شرکت سرمایهگذاری را هدایت میکند. این پژوهش فراتر از شیوه تشکیل سبد سرمایهگذاری شرکت، در نظر دارد به ارزیابی و رتبهبندی شرکتهای نوآفرینِ متقاضی سرمایه با توجه به عوامل مختلف موفقیت بپردازد. نوآوری این پژوهش کاربست نظریه چشمداشت بهعنوان چارچوب مبتنی بر استراتژی رفتاری در تصمیمگیری سرمایهگذاران خطرپذیر است. برای انجام این پژوهش، ابتدا با استفاده از روش کتابخانهای، ابعاد تأثیرگذار در شکست شرکتهای نوآفرین در مرحله ایجاد، شناساییشده و سپس نظرات کارشناسان فعال در شرکتهای سرمایهگذاری خطرپذیر در خصوص آنها تجمیع شده است. درنهایت چارچوب به دستآمده دریکی از شرکتهای سرمایهگذاری خطرپذیر برای ارزیابی دوازده شرکت نوآفرینِ متقاضی سرمایه به کار گرفتهشده است. مطابق با نتایج به دست آمده، انسانها بهجای تصمیمگیری بر پایه پیشآمدهای نهایی، بر اساس ارزیابی خود از ارزش سودها و زیانها در آینده، تصمیمگیری میکنند. ضمن اینکه ارزش زیانها اثر بیشتری بر هدایت تصمیمگیری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شرکت نوآفرین، نظریه چشمداشت، استراتژِی رفتاری، سرمایهگذاری خطرپذیر،
عنوان انگلیسی
Ventures Assessment based on Behavioral Strategy using Prospect Theory
چکیده انگلیسی مقاله
Deciding whether or not to invest in a venture is a strategic decision that leads the financial resources of the venture capital companies. This research intends to provide a framework for evaluating and ranking ventures that apply for capital, considering various success factors. The novelty of this research is the application of Prospect Theory as a framework which is based on behavioral strategy in the decision-making of venture capitalists. To conduct this research, first, by reviewing the literature, the most important factors influencing venture failure has been identified, then experts’ opinion who are active in venture capital companies has been gathered. Next, a framework based on Prospect Theory has been developed. Finally, this framework has been used in one of the venture capital firms to evaluate the twelve ventures seeking capital. According to the results,, instead of making decisions based on final results, human beings make decisions based on the perceived value of gains and losses. At the same time, the value of losses has a greater effect on decision-making.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
شرکت نوآفرین, نظریه چشمداشت, استراتژِی رفتاری, سرمایهگذاری خطرپذیر
نویسندگان مقاله
فاطمه سجادیان |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی , و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
میراحمد امیرشاهی |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
ندا عبدالوند |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
بهمن حاجیپور |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهیدبهشتی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://journal.saim.ir/article_244707_fd5ffa799ced85d8e3480c63cc7020e0.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات