این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
، جلد ۲۲، شماره ۸، صفحات ۸۹۷-۹۰۶
عنوان فارسی
بررسی ارتباط هوش هیجانی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۱۴۰۰: یک گزارش کوتاه
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف:
شواهد از ارتباط نزدیک هوش هیجانی و کیفیت زندگی حمایت میکند.
مطالعه حاضر با هدف تعیین ارتباط هوش هیجانی با کیفیت زندگی دانشجویان
دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
در سال 1400 انجام شد.
مواد و روشها:
در این مطالعه توصیفی
،
182 نفر از
دانشجویان دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انتخاب و به پرسشنامههای استاندارد کیفیت زندگی و هوش هیجانی
Bradberry-Greaves
پاسخ دادند. جهت تحلیل دادهها از
آنالیز واریانس یکطرفه استفاده شد.
یافتهها:
آنالیز واریانس یکطرفه نشان داد که بین نمره حیطه خودآگاهی و کیفیت زندگی (022/0=
P
)، نمره خود مدیریتی و کیفیت زندگی (001/0>
P
)، نمره مدیریت روابط و کیفیت زندگی (003/0=
P
) و نمره کلی هوش هیجانی و کیفیت زندگی (001/0>
P
)، ارتباط آماری معناداری وجود دارد.
نتیجهگیری:
یافته
های
مطالعه حاضر ارتباط هوش هیجانی با کیفیت زندگی دانشجویان را تأیید میکند. پیشنهاد میشود دانشگاهها با آموزش مهارتهای هوش هیجانی، اقدام به بسترسازی مناسب جهت ارتقاء کیفیت زندگی دانشجویان نمایند.
واژههای کلیدی:
هوش هیجانی، کیفیت زندگی، دانشجویان
کلیدواژههای فارسی مقاله
هوش هیجانی، کیفیت زندگی، دانشجویان
عنوان انگلیسی
The Relationship between Emotional Intelligence and Quality of Life among Students of Shahid Beheshti University of Medical Sciences in 2021: A Short Report
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Objectives:
Evidence supports a close relationship between emotional intelligence and quality of life. This study aimed to determine the relationship between emotional intelligence and quality of life among students of the School of Rehabilitation, Shahid Beheshti University of Medical Sciences.
Materials and Methods:
In this descriptive study, 182 undergraduate students of the School of Rehabilitation, Shahid Beheshti University of Medical Sciences, were selected, and they answered the standard 12-item Quality of Life and the Bradberry-Greaves’ Emotional Intelligence questionnaires. One-way analysis of variance (ANOVA) was used
to analyze the data.
Results:
One-way ANOVA showed that there is a statistically significant relationship between self-awareness score and quality of life (p=0.022), self-management score and quality of life (p<0.001), relationship management score and quality of life (p=0.003), and the overall score of emotional intelligence and quality of life (p<0.001).
Conclusion:
The findings of the present study confirm the relationship between emotional intelligence and the quality of life of students. It is recommended that universities take steps to provide an appropriate platform for enhancing the quality of life of students by incorporating emotional intelligence skills into their educational programs.
Key words:
Emotional intelligence, Quality of life, Students, COVID-19
Funding:
This study did not have any funds.
Conflict of interest:
None declared.
Ethical approval:
The Ethics Committee of Shahid Beheshti University of Medical Sciences approved the study (IR.SBMU.RETECH.REC.1400.966).
How to cite this article:
Dahouei Arabpour Arefeh, Abdi Mohammad Amin, Mirzakhani Araghi Navid. The Relationship Between Emotional Intelligence and Quality of Life Among Students of Shahid Beheshti University of Medical Sciences in 2021: A Short Report
.
J Rafsanjan
Univ Med Sci
2023; 22 (8): 897-906. [Farsi]
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Emotional intelligence, Quality of life, Students, COVID-19
نویسندگان مقاله
عارفه عرب پور داهوئی | Arefeh Arabpour Dahouei
دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
محمدامین عبدی | Mohammadamin Abdi
دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران
نوید میرزاخانی عراقی | Navid Mirzakhani Araghi
دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران
نشانی اینترنتی
http://journal.rums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-6312-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روانپزشکی
نوع مقاله منتشر شده
گزارش کوتاه
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات