این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۷، شماره ۲، صفحات ۱-۳۷
عنوان فارسی
پژوهش در مورد یادگیری زبان به کمک رایانه (CALL) در ایران: اولویتها، چالشها و نگرشها ی محققان و مربیان
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه با هدفپرداختن به مسائل مربوط به انجام تحقیقات CALL در ایران انجام شد. بنابراین، پرسشنامه ای با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی (EFA) طراحی و اعتبار سنجی شد. پژوهشگران ایرانی CALL (n=107) و مربیان TEFL (n=7) در مطالعه شرکت کردند. برای بررسی تفاوت های ادراکی از آزمون T-Test استفاده شد. یافتهها نشان داد که در حالی که بین دیدگاههای پژوهشگران و مربیان هم اشتراکات و هم تفاوتهایی وجود دارد، نگرشهای مثبت نسبت به انجام تحقیقات CALL در این مطالعه شناسایی شد. با این حال، یافتهها نشان داد که انجام تحقیقات CALL تحت تأثیر چند محدودیت بافتی، عملیاتی و زیرساختی قرار گرفته است. شرکت کنندگان ترجیح دادند که تحقیقات مقطعی، همبستگی و تجربی را به عنوان طرح های پژوهشی برای مطالعات CALL خود در نظر بگیرند. با توجه به اولویتهای پژوهشی، شرکتکنندگان معتقد بودند که انجام روشها/رویکردهای آموزش و پژوهش CALL، مهارتها و مهارتهای فرعی یادگیری زبان، ارزیابی و آزمون، توسعه برنامه درسی، نظریههای یادگیری و یادگیری زبان انگلیسی بزرگسالان از اولویت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، یافتهها نشان داد که محققان ایرانی CALL از توانش کم تا متوسط در انجام تحقیقات CALL برخوردار بوده و اقدامات مؤثری برای تسهیل توسعه حرفهای خود برای انجام تحقیقات CALL انجام ندادهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Research on Computer-Assisted Language Learning in Iran: Priorities, Challenges, and Attitudes among CALL Researchers and Teacher Educators
چکیده انگلیسی مقاله
This study aimed at shedding light on issues pertaining to conducting CALL research in Iran. Therefore, a questionnaire was designed and validated using exploratory factor analysis (EFA). Iranian CALL researchers (n=107) and TEFL teacher educators (n=7) participated in the study. Independent samples t-test was used to examine perceptual differences. Findings established that while there were both commonalities and discrepancies between the CALL researchers’ and teacher educators’ perspectives, positive attitudes towards carrying out CALL research were identified in the study. However, findings revealed that conducting CALL research was influenced by a couple of contextual, pragmatic, and infrastructural constraints. The participants preferred considering cross-sectional, correlational, and experimental research as the research designs for their CALL studies. With regard to the research priorities, the participants believed that carrying out CALL research and teaching methodologies/approaches, language learning skills and sub-skills, assessment and testing, curriculum development, learning theories, and adult EFL learning had a high priority. Furthermore, the findings indicated that Iranian CALL researchers had low to moderate competence in conducting CALL research and that they did not take effective measures to facilitate their professional development for conducting CALL research.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
CALL Research,CALL Researchers, Competence, Constraints, Research Priorities, Teacher Educators, TEFL
نویسندگان مقاله
Reza Dashtestani |
English Department, University of Tehran, Iran
Ahmad Mohamadi |
English Department, University of Tehran, Iran
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_175140_6793ddb8a7a76e7db1c71a64e0cfab50.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات