این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۷، شماره ۲، صفحات ۳۹-۶۸

عنوان فارسی اثربخشی برنامه های تربیت معلم L۲: مقایسه بخش دولتی و خصوصی در ایران
چکیده فارسی مقاله این مطالعه تلاشی برای ارزیابی و مقایسه برنامه های تربیت معلم (TEP) در دانشگاه فرهنگیان و موسسات زبان خصوصی در ایران است. داده ها از طریق پرسشنامه و مصاحبه گروهی متمرکز از 142 معلم زبان انگلیسی ایرانی جمع آوری شد. نتایج آزمون‌های t نمونه‌های مستقل چندگانه نشان داد که مربیان معلم در موسسات زبان خصوصی نسبت به مربیان معلم دانشگاه فرهنگیان در آماده‌سازی معلمان بهتر عمل می‌کنند، در حالی که تفاوت قابل‌توجهی در پنج خرده مقیاس دیگر TEPs (یعنی ساختار برنامه، برنامه) مشاهده نشد. دروس، روانشناسی و شناخت، رشد حرفه ای و دانش بنیان) و برنامه های کلی آموزش معلمان در دانشگاه فرهنگیان و موسسات زبان خصوصی. با این وجود، معلمان در موسسات زبان خصوصی، میانگین نمرات بالاتری را در تمامی خرده مقیاس ها نسبت به همتایان خود از دانشگاه فرهنگیان ثبت کردند، که نشان می دهد موسسات زبان خصوصی در آماده سازی معلمان زبان انگلیسی اندکی بهتر عمل کرده اند. علاوه بر این، بر اساس داده های مصاحبه، دسته بندی های مختلفی از پیشنهادات برای بهبود TEP ها از جنبه های مختلف از جمله طول برنامه ها، مربیان معلم، دانش محتوا، آموزش مبتنی بر عمل، تفکر و توسعه حرفه ای و دوره های برنامه توسعه داده شد. مفاهیم برای آموزش معلم L2، سیاستگذاران، و مربیان معلم، همراه با برخی از پیشنهادات برای تحقیقات بیشتر مورد بحث قرار گرفته است.
 


کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Efficacy of L2 teacher education programs: A comparison of public and private sectors in Iran
چکیده انگلیسی مقاله The study is an attempt to evaluate and compare teacher education programs (TEPs) in Farhangian University and private language institutes in Iran. The data were collected from 142 Iranian EFL teachers through a questionnaire and focus group interviews. The results of multiple independent samples t-tests showed that teacher educators in private language institutes performed better in preparing teachers compared to teacher educators in Farhangian University, while no considerable difference was found in the other five subscales of the TEPs (i.e. program structure, program courses, psychology and cognition, professional development, and knowledge base), and the overall teacher education programs in Farhangian University and private language institutes; nonetheless, teachers in private language institutes recorded higher mean scores in all the subscales than their counterparts from Farhangian University, indicating that private language institutes performed slightly better in preparing EFL teachers. Additionally, based on the interview data, various categories of suggestions were developed for improving the TEPs from several aspects including the length of the programs, teacher educators, content knowledge, practice-based education, reflection and professional development, and program courses. The implications for L2 teacher education, policymakers, and teacher educators are discussed, along with some suggestions for additional research.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله EFL teachers,Farhangian University,Language institutes,teacher education programs

نویسندگان مقاله Aida Boojari |
Razi University

Shahab Moradkhani |
Razi University

Hiwa Weisi |
Razi University


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_175362_656e182ae7728d9f35f486e225ae6a46.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات