این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۷، شماره ۲، صفحات ۱۳۵-۱۶۷
عنوان فارسی
نحوه بکارگیری ابزار تعامل چندصدایی در بخش بحث پایان نامه های کارشناسی ارشد دانشجویان رشته آموزش زبان انگلیسی در ایران
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش، نحوه استفاده دانشجویان رشته آموزش زبان انگلیسی از ابزار تعامل چندصدایی
(Heteroglossic) دربخش بحث پایان نامه هایی که با رتبه خوب وعالی ارزیابی شده اند مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است. تعامل (Engagement) یکی از زیر شاخه های مدل ارزیابی (Appraisal Framework) در زبانشناسی نقش گرای نظام مند SFL) ) است که به بررسی دیدگاه و نظرات نویسندگان و نحوه تعامل و موضع گیری آنها با دیدگاه های جایگزین دیگران در یک زمینه ارتباطی مشترک می پردازد. پیکره نهایی این پژوهش شامل 24 پایان نامه کارشناسی ارشد از چهار دانشگاه در ایران بود که بر اساس نمرات دریافتی و ارزیابی مجدد ارزیابان به دو گروه با درجات خوب و عالی تقسیم بندی شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر تحلیل کیفی، از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد که ابزار تعاملی چندصدایی توسط نویسندگان این دو گروه از پایان نامه ها به طور یکسان به کار گرفته نشده اند. اگرچه بین استفاده از منابع چندصدایی در پایان نامه ها و درجه ارزیابی آنها همبستگی وجود داشت، نویسندگان پایان نامه های عالی از ابزار بسط بیشتری در مقایسه با پایان نامه های خوب استفاده کردند. تجزیه و تحلیل کیفی نشان داد که نویسندگان پایان نامه های عالی در بیان موضع تالیفی خود با بکارگیری ابزار گفتمانی انقباضی و انبساطی، موفق تر بودند. علاوه بر این، نتایج این تحقیق نشان میدهند که استفاده از ابزار تعامل چندصدایی نقش مهمی را در نگارش متون دانشگاهی قابل قبول ایفا می کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Heteroglossic Engagement Resources in Discussion Sections of Good and Excellent Master of Arts Theses Written by Iranian EFL Students in Applied Linguistics
چکیده انگلیسی مقاله
This study compares the use of heteroglossic engagement resources in the discussions of MA theses rated as good versus excellent written by Iranian EFL students majoring in TEFL. Engagement, a subsystem of the Appraisal model within Systemic Functional Linguistics (SFL), deals with writers’ authorial voice and how they position their voice with regard to, and engage with, alternative voices and positions in a communicative context. The final corpus of the study consisted of 24 MA theses in TEFL from four universities in Iran divided into two groups of theses rated as good and excellent based on the scores awarded to them and the raters’ reassessment. In addition to a qualitative analysis, descriptive and inferential statistics were applied to analyze the data. The results showed that heteroglossic resources were not equally employed by the authors. Although there was a correlation between the use of heteroglossic resources in the theses and their assigned rates, authors of excellent theses utilized more expand values compared to good theses. The qualitative analysis revealed that writers of excellent theses were more successful in expressing their authorial stance through dialogically contractive and expansive resources. Moreover, the results provide evidence that heteroglossic engagement resources are helpful in writing academically acceptable texts.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Writing,Appraisal,Engagement,theses
نویسندگان مقاله
Ali Hemmati |
Department of English Language Teaching, Farhangian University, Tehran, Iran
Mahmood Validi |
English Language and Literature Department, Faculty of Letters and Humanities, Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_178358_fbc8be64d166cc6d5893e4f7a58273da.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات