این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۷، شماره ۲، صفحات ۱۶۹-۲۱۱

عنوان فارسی درک معلمان چینی از خلاقیت در کلاس درس زبان انگلیسی: پیشبرد مفهوم فرهنگی خلاقیت
چکیده فارسی مقاله این مطالعه ادراک معلمان زبان انگلیسی زبان چینی را از ویژگی‌هایی که یک دانش‌آموز خلاق را تعریف می‌کند، باورها در مورد انعطاف‌پذیری و شایستگی خلاقانه دانش‌آموزان، دیدگاه‌های مربوط به رابطه خلاقیت با موضوع تحصیلی، و مفروضات چگونگی تسهیل خلاقیت در کلاس درس EFL را بررسی می‌کند. با هدف اصلی کمک به درک خلاقیت به عنوان یک سازه فرهنگی، نه صرفاً یک مفهوم شناختی یا اجتماعی، این طرح تحقیق ترکیبی از یک پرسشنامه آنلاین برای شامل معلمان شاغل در مناطق مختلف و زمینه‌های آموزشی متنوع در چین استفاده کرد. به عنوان مصاحبه برای درک بهتر و بیان نظرات معلمان در مورد خلاقیت در کلاس زبان. نتایج مطالعه کنونی به طور قابل ملاحظه‌ای با یافته‌های ادبیات موجود که عمدتاً از ادراکات و فلسفه‌های سنتی چینی در رابطه با خلاقیت حمایت می‌کنند، ناسازگار است، و نشان می‌دهد که این مفهوم ممکن است در چین در حال تغییر باشد و/یا ممکن است به طور متفاوتی در چین تعریف و درک شود. زمینه آموزش زبان با این وجود، برخی از دیدگاه‌های سنتی خلاقیت، مانند رابطه آن با عملکرد تحصیلی و استعداد فکری، باقی مانده است. این مطالعه پیامدهای مهمی برای برجسته کردن مفهوم‌سازی معلمان از خلاقیت و در نتیجه کمک به روشن‌سازی و پیشبرد درک فرهنگی از خلاقیت در کلاس درس زبان انگلیسی زبان چینی دارد.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Chinese Teachers’ Perceptions of Creativity in the EFL Classroom: Advancing a Culturally Situated Conceptualization of Creativity
چکیده انگلیسی مقاله This study explores Chinese EFL teachers’ perceptions of what characteristics define a creative pupil, beliefs about the malleability and creative competency of students, viewpoints on creativity’s relationship to academic subject matter, and assumptions of how creativity is facilitated in the EFL classroom. With the primary aim of contributing to the understanding of creativity as a cultural construct, rather than just a cognitive or social concept, this mixed method research design employed an online questionnaire to include teachers working in different regions and diverse educational contexts in China, as well as interviews to better understand and articulate teachers’ viewpoints about creativity in the language classroom. The results of the current study are remarkably inconsistent with the findings of the existing literature that largely support traditional Chinese perceptions and philosophies in relation to creativity, indicating that the concept may be changing in China and/or it may be defined and understood differently in the context of language education. Nonetheless, some traditional perspectives of creativity remain, such as its relationship to academic performance and intellectual aptitude. The study holds important implications for highlighting teachers’ conceptualizations of creativity and thus helping to illuminate and advance a culturally situated understanding of creativity in the Chinese EFL classroom.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله creativity,culture,Culturally-situated learning,English as a foreign language

نویسندگان مقاله Zhewei Zha |
School of Languages, Linguistics, Music & Visual Culture, University of Aberdeen

Vincent Greenier |
School of Languages, Linguistics, Music & Visual Culture, University of Aberdeen


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_181859_453024e08027f46f189472c5f6f56cbc.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات