این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۷، شماره ۲، صفحات ۲۱۳-۲۵۰
عنوان فارسی
سهم حافظه فعال و تشخیص واژگان در توانایی خواندن و درک مطلب در زبان دوم
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه به بررسی رابطه حافظه فعال، توانایی تشخیص واژگان و مهارت خواندن در زبان دوم در سطوح مختلف می پردازد. 120 زبان آموز ایرانی در این تحقیق شرکت نموده که هر کدام بر اساس نمره ی آزمون آیلتس درسه گروه مبتدی، متوسط و پیشرفته تقسیم بندی شده اند. شرکت کنندگان در این مطالعه، در آزمون های مختلفی شامل آزمون حافظه از طریق خواندن، آزمون تشخیص واژگان از طریق دستگاه ردیابی چشم و آزمون های خواندن و درک مطلب شرکت نموده اند. نتایج به دست آمده نشان داد حافظه ی فعال و مهارت خواندن در سطح مبتدی دارای رابطه ی معنا دار هستند. همچنین حافظه ی فعال رابطه ی مستقیمی با سرعت تشخیص واژگان در سطوح مبتدی و متوسطه دارد. با این وجود هیچ رابطه ی معنا داری بین حافظه ی فعال و صحت تشخیص واژگان و یا بین صحت تشخیص واژگان و مهارت خواندن در سطوح مختلف پیدا نشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Contribution of Working Memory and Word Recognition to Second Language Reading Across Different Proficiency Levels: An Eye-Movement Study
چکیده انگلیسی مقاله
This study examined the role of working memory (WM) and word recognition in L2 reading across different proficiency levels. 120 Iranian EFL learners were placed in three proficiency groups based on their IELTS scores. The battery of tests used in this study included a reading span task to measure WM, an eye movement word vs. non-word task to measure word recognition ability, an L1-recall task, and a multiple-choice reading test to measure reading comprehension. Correlations were carried out to examine the connections between WM, word recognition skills, and L2 reading performance. Regression analyses were also conducted to test whether WM and word recognition can predict reading performance at different levels of proficiency. The results showed that there were significant correlations between WM and L2 reading in the beginner group and between WM and word recognition speed in the beginner and intermediate groups. Regression analyses indicated that WM is a strong and direct predictor of reading performance at a beginner level of proficiency and a predictor of how fast less proficient readers recognize words in context. Highlighting the important role of WM in the word recognition ability of less proficient L2 readers, this study also showed that second language reading is not related to the accuracy or speed of word recognition across proficiency levels.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
working memory,lower-level processing,word recognition,L2 reading
نویسندگان مقاله
Amir Mahshanian |
Department of English Language and Literature, Faculty of Foreign Languages, University of Isfahan, Esfahan, Iran
Mohammadtaghi Shahnazari |
Department of English Language and Literature, Faculty of Foreign Languages, University of Isfahan, Isfahan, Iran
Ahmad Moinzadeh |
English Department, Faculty of Foreign Languages, University of Isfahan
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_182984_d03a196b1351fe77a5f99b15d78b5ca4.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات