این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۷، شماره ۲، صفحات ۲۵۱-۲۸۵
عنوان فارسی
بررسی ادراک دبیران زبان انگلیسی از زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی: ایجاد آگاهی و تغییر
چکیده فارسی مقاله
به نظر می رسد بیشتر دبیران زبان خارجه در ایران ازمفاهیم جدید الگوی انگلیسی به عنوان زبان بین المللی آگاهی نداشته و فاقد استباط مناسبی در این زمینه هستند. در این تحقیق ابتدا استنباط شرکت کنندگان که از میان دبیران زبان خارجه استان اصفهان بودند نسبت به این مفاهیم از طریق پرسشنامه ای معتبر و پایا که توسط محقق ایجاد شده بود مورد سنجش قرار گرفته و همچنین اطلاعات جمعیتشناختی آنها جمع آوری شد. این داده ها به صورت آماری تجزیه و تحلیل شدند تا ببینیم شرکت کنندگان چه استنباطی از مفاهیم الگوی انگلیسی به عنوان زبان بین المللی دارند. با توجه به اینکه کارگاههای آموزشی می توانند باعث پیشرفت حرفه ای دبیران زبان خارجه گردد، به علت همگیری ویروس کرونا، از گارگاه آموزشی مجازی در محیط اسکای روم به شکل وبینار به جای کارگاه حضوری در این راستا استفاده شد. برای پی بردن به اثربخشی این کارگاه، استنباط دبیران از مفاهیم الگوی انگلیسی پس از شرکت در کارگاه نیز اندازه گیری شد. این تحلیل آماری نشان داد که استنباط دبیران زبان خارجه از الگوی انگلیسی به عنوان زبان بین المللی پس از شرکت در کارگاه آموزشی مجازی به طور معنا داری بهتر شده بود. در ضمن، مصاحبه های انجام شده با تعدادی از دبیران زبان خارجه پس از شرکت در کارگاه مؤید ایجاد آگاهی و بهبود استنباط دبیران از الگوی انگلیسی به عنوان زبان بین المللی و همچنین تغییر در رویه تدریس زبان انگلیسی آنها بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Examining L2 Teachers’ Perceptions of EIL Paradigm: Creating Awareness and Change
چکیده انگلیسی مقاله
English as an International Language (EIL) refers to a paradigm shift in second language (L2) education as a response to complexities arising from the rapid spread of the English language around the globe in recent decades; therefore, EIL is, now, regarded as a paradigm for thinking, research and practice in L2 teaching. Due to the importance of the teacher’s perceptions and attitudes and the influence they can have on their practicing English Language Teaching (ELT), the present study sought to explore what Iranian L2 teachers’ perceptions were about EIL and to see if awareness and change could be created in this respect through educational workshops. To this end, an explanatory sequential mixed-methods study was designed and 139 Iranian L2 teachers’ perceptions of the EIL paradigm were measured before and after an educational workshop. Also, 22 participants were interviewed to explore their perceptions of the EIL. Results indicated that the participants, by and large, did not possess appropriate perceptions of the EIL paradigm in varying degrees but that the workshop proved to be effective for developing appropriate perceptions in teachers. The interviews bore corroborating evidence for the quantitative data of the study. Awareness and change of attitude of the EIL can help L2 teachers make more informed decisions when practicing ELT.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
EIL,ELT,Global English,Language Variation,Paradigm Shift,Perception
نویسندگان مقاله
Gholamreza Salehpour |
Shahrekord University
Mahmood Hashemian |
Shahrekord University
Ali Roohani |
Shahrekord University
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_183276_2a977da29844deaf6f38abb36eb09145.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات