این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۷، شماره ۲، صفحات ۲۸۷-۳۲۴
عنوان فارسی
بررسی نگرش دانشجویان دکتری آموزش زبان انگلیسی و اساتیدشان نسبت به رویکرد های مختلف پژوهشی: مطالعه ای کیفی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر به بررسی نگرش دانشجویان مقطع دکتری ایرانی و اساتید آنها که درس روش تحقیق را در رشته آموزش زبان انگلیسی تدریس می کنند، نسبت به انواع روش های تحقیق (کمی- کیفی-مختلط) می پردازد. علاوه بر این محققان، ترجیح شرکت کنندگان نسبت به استفاده از رویکردهای پژوهشی (کمی- کیفی- مخلتط) را برای انجام پایان نامه هایشان بررسی نمودند. بدین منظور، چهارده دانشجو دکتری آمووزش زبان انگلیسی و ده نفر از اعضای هیات علمی در این رشته از دانشگاه های مختلف سراسر کشور براساس نمونه گیری در دسترس و هدفمند انتخاب شدند. آنها در یک مصاحبه نیمه ساختاریافته که توسط محققان طراحی شده بود، شرکت کردند. نتایج روش تحلیل محتوای کیفی نظریه بنیاد استرواس و کوربین (1996) که شامل سه سطح کدگذاری (یعنی کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی) است، نشان داد که هر دو گروه شرکت کننده، نگرش مثبتی نسبت به روش تحقیق مختلط (ترکیبی) و کیفی داشتند و ایشان برای نگارش پایان نامه خود این دو روش تحقیق را برگزیدند. علاوه بر این شرکت کنندگان خاطرنشان کردند که بسته به هدف مطالعه و ماهیت موضوع مورد بررسی، تحقیقات کیفی و مختلط می تواند حداقل به اندازه تحقیقات کمی موثر باشد. یافته ها همچنین نشان داد که روش تحقیق مختلط بیشتر از دو رویکرد دیگر توسط هر دو گروه شرکت کننده ترجیح داده شده است. این یافته ها ممکن است به طور اعم برای محققان تازه کار زبان خارجی و به صورت اخص برای محققان زبان انگلیسی مفید باشد زیرا آنها برای تسلط و رویارویی با این روش تحقیق (مختلط) نیاز به گذراندن یک درس مجزا در مقطع دکتری تحت همین عنوان دارند
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Exploring Iranian TEFL Ph.D. Candidates and Faculty Members' Attitude towards Various Research Approaches: A Qualitative Study
چکیده انگلیسی مقاله
The current study explored the attitudes of Iranian Ph.D. candidates of Teaching English as a Foreign Language (TEFL) and their instructors taking and teaching a course on Research Methodology (i.e., Quantitative, Qualitative, and MMR) towards various research approaches. In addition, the researchers intended to explore which research approach (qualitative, quantitative, or MMR) the participants preferred for conducting their dissertations. To this end, 14 Ph.D. candidates of TEFL and ten faculty members from different universities across the country were selected based on convenience and purposive sampling. They sat a semi-structured interview designed by the researchers. The results of Strauss and Corbin's (1996) grounded theory approach to qualitative content analysis, which comprises three levels of coding (i.e., open coding, axial coding, and selective coding), indicated that both groups of participants had positive attitudes towards MMR. The findings also revealed that the participants preferred MMR (mixed-methods research) and qualitative approaches over quantitative research for dissertations. Moreover, the participants noted that depending on the purpose of the study and the nature of the issue being investigated, qualitative research and MMR could be as effective as, if not more effective than, quantitative research. The findings also revealed that MMR was the most preferred research approach for both groups of participants. The findings might be useful for novice foreign language researchers, in general, and EFL researchers in particular, in that they need to take an independent course in the Ph.D. program to deal with and master MMR effectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Research Methodology Course,Ph.D. Candidates of TEFL,Research Approach Preference,Attitude
نویسندگان مقاله
Maryam Jalili Kia |
Department of English, Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran,
Behzad Ghonsooly |
English Language and Literature Department, Ferdowsi University of Mashhad
Hassan Soodmand Afshar |
Department of English Language, Faculty of Humanities, Bu-Ali Sina University, Hamedan
Zargham Ghapanchi |
Department of English, Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_184223_54b2c280adb14cbe223257dd6ce6d6a1.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات